למידה כמשחק: כיצד שבעה עקרונות של הוראה יכולים לשנות את החינוך
מאת: דיוויד פרקינס
למידה כמשחק: כיצד שבעה עקרונות של הוראה יכולים לשנות את החינוך - דיוויד פרקינס. מאנגלית: אמיר צוקרמן
הוצאת ספרית פועלים, 263 עמודים.
הספר מציע עקרונות לייעול ההוראה, והפיכתה לאפקטיבית בין היתר, הוא משווה למידה בתחומים שונים ללימודים של משחק, כמו למשל, כדורגל .
באמצעות אנלוגיה ללמידת משחק והוראת משחק (בייסבול, כדורגל וכו´) חושף פרופסור דייויד פרקינס את התנאים החיוניים ביותר ללמידה ואת העקרונות היעילים ביותר להוראה. התנאי הראשון ללמידה והעיקרון הראשון להוראה הוא מכלול. תלמידים לומדים היטב כאשר הם מבינים את המכלול שאליו שייך התוכן הנלמד; מורים מלמדים היטב כאשר הם מאפשרים לתלמידים להבין את המכלול.
לעיקרון של הוראה במכלול, נוספים עוד שישה עקרונות שהופכים את ההוראה להוראה משפיעה - הוראה מעודדת למידה. הספר מציע תפיסת הוראה ולמידה המבוססת על ידע משוכלל ומעודכן המאורגן במטפורה יעילה - למידה כמשחק.
פרופ´ דייויד פרקינס הוא מרצה וחוקר בבית הספר לחינוך לתארים מתקדמים של אוניברסיטת הרווארד. הוא בעל שם עולמי בתחומים של הוראה, למידה וחשיבה. זהו ספרו הרביעי הרואה אור בעברית.
להוצאה לאור של ספריית הפועלים
ראה גם : ראיון שערך יורם הרפז עם דיוויד פרקינס
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya