למידה בכל מקום ובכל עת? הערכת מאפיינים של למידה מתוקשבת בכיתה לעומת הבית
מאת: משה לייבה , רפי נחמיאס , גלית בן-צדוק , רחל מינץ
מילות מפתח:
זמן
למידה מבוזרת
למידה מהבית
למידה מקוונת
למידה מתוקשבת
מאפיינים קוגניטיביים
תהליכי למידה
תלמידים
מקור וקרדיט: ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה 2010 : האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, האוניברסיטה הפתוחה , פברואר 2010 .
רחל מינץ
רפי נחמיאס
משה לייבה
גלית בן-צדוק
מטרת המחקר הינה להשוות בין מאפיינים של למידה מתוקשבת – בבית לעומת בכיתה. לצורך מטרה זו, כל פעולות התלמידים אשר למדו בסביבה מתוקשבת במדעים תועדו בקובצי יומן, ונותחו באמצעות שיטות של כריית נתונים ברשת. תוצאות המחקר מצביעות על כך שהלמידה המתוקשבת מתרחשת הן בכיתה והן בבית, ומכאן ניתן להסיק כי הרחבה של גבולות הזמן והמקום של הלמידה וכן יצירת רצף של למידה כיתה-בית ניתנות להשגה. אף-על-פי-כן, הממצאים מצביעים גם על הבדלים בין הלמידה בכיתה לעומת הלמידה בבית: התלמידים נוטים להקדיש זמן רב יותר ללמידה בבית, 30% יותר מאשר ללמידה בכיתה. כמו כן, קצב הלמידה שלהם בבית איטי יותר והביצועים שלהם טובים יותר (יש להם פחות תשובות שגויות). עוד נמצאו במחקר הבדלים בהתנהגויות למידה בין גילאים שונים, בכיתה ובבית, בהיבטים של משך זמן הלמידה, כמות המשימות שבוצעו וכמות התשובות השגויות ( רחל מינץ ,רפי נחמיאס, משה לייבה, גלית בן-צדוק).
yyya
ברצוני לדעת אם קיים קורס למידה מרחוק ,מקום מגורי כעת בצ'ילה ואני מעונינית ללמוד מהבית.