ללמוד מן החינוך הפיני- הרצאתו של ד"ר פאסי סלברג מפינלנד

כשמעוניינים להציג דוגמת מופת לחינוך איכותי מרבים להשתמש כיום בדוגמת החינוך של פינלנד. בחינוך הפיני באה לביטוי מצד אחד התחשבות מעמיקה בצרכי התלמידים כלומדים וכבני אדם בכלל. מצד שני באים בה לביטוי ההישגים הלימודיים הגבוהים, למרות שאינם בראש מעייניה של מערכת החינוך הפינית ומהווים, למעשה, רק תוצר לוואי של החינוך האיכותי המתקיים בה.

הגיליון האחרון של קו לחינוך מדווח על הרצאתו של ד"ר פאסי סלברג מפינלנד שהסביר בצורה בהירה וממוקדת את סוד ההצלחה של החינוך בפינלנד. המוטו שהציג סלברג הוא שמערכת חינוך ניתנת לשינוי על ידי הוצאת גורם מתוכה, המפריע באופן משמעותי להצלחתה.
סלברג מציג חמישה עקרונות שהביאו להצלחת החינוך בפינלנד ..

לסקירה של יורם אורעד

ראה גם :

כיצד מדינות אחרות מעריכות את המורים?

מצב המורים במדינות OECD : בניית אמון בפינלנד

מגמות שינוי בעולם החינוך – היכן ישראל? ,


מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?