להציל את חינוך החשיבה: לקראת מיפוי מושגי של התחום

מקור: אתר פרויקט כרם - מיזם להקמת בית חינוך

קיימות מחלוקות בסיסיות בין התיאוריות של חינוך החשיבה וישנם צדדים שונים במחלוקת. מומחים שונים הציעו הציע קריטריונים לבחירה נבונה של תיאוריה או תוכנית של לחינוך החשיבה (Sternberg, 1984). אך נראה שניסיונות אלה ואחרים לא פתרו את הבעיה: תיאוריות רבות ושונות על חינוך החשיבה היוצרות מבוכה מושגית ומשתקות את העשייה.

המאמר הנוכחי של  ד"ר יורם הרפז מצטרף ל"ניסיונות ההצלה" של התחום, אך לא באחד מן האמצעים שצוינו לעיל. המאמר מבקש לפתח מפה מושגית (או מטא-תיאוריה מסדירה) המסבירה את מקורו של הריבוי התיאורטי, ונותנת מקום שיטתי לכל תיאוריה ותוכנית של חינוך החשיבה. מיפוי מושגיכזה עשוי לאפשר פיתוח תיאורטי של התחום ולספק הנחייה עקרונית להוראת החשיבה.

מה דעתך?

    הייתי שמחה אם בראש המאמר הנוכחי וכל מאמר נפלא אחר של מסע הייתם רושמים את הפריט הביליוגרפי כפי שהוא אמור להופיע כאשר אנו מצטטים או נשנענים עליו כמקור.אודה לתשובה, נירה

    פורסמה ב 13/08/2008 ע״י נירה על-דור

    נירה שלום רבתודה על הערתך החשובה.

    פורסמה ב 24/08/2008 ע״י פורטל מס"ע
    מה דעתך?