כמה זה יותר מדי? בדיקת הקשר בין שימוש במסכים לבין תפקוד פסיכולוגי

Przybylski, A., Orben, A. and Weinstein, N. (2020). How much is too much? Examining the relationship between digital screen engagement and psychosocial functioning in a confirmatory cohort study. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 59, 9, 1080–1088

מכשירים דיגיטליים נוכחים בכל ובלתי אפשרי להימנע מהם בחיי היומיום. קלות השימוש בהם מאפשרת לאוכלוסיות הולכות וגדלות של צעירים לשחק במשחקים דיגיטליים ולקחת חלק בפלטפורמות מקוונות. ככל שגברו היקף השימוש ותדירותו, כך עלו חששות לגבי הקשר בין השימוש במכשירים לבין סוגיות של בריאות נפשית, כגון דיכאון והימנעות חברתית.

מטרתו של מחקר זה היא לקבוע את רמת הקשר בין שימוש במסכים ובין התפקוד הפסיכולוגי של ילדים ובני נוער. זאת, על רקע העובדה שמחקרים קודמים בנושא העלו תוצאות מעורבות.

ממצאים

התגלה מתאם בין רמות מתונות של שימוש במסכים (שעה-שעתיים ביום) לבין תפקוד מעט גבוה יותר של תפקוד פסיכולוגי בהשוואה לרמות נמוכות או גבוהות יותר של שימוש במסכים.

התגלה כי ילדים ונערים צריכים להשתמש בכחמש שעות מסך ביום לפני שהמטפלים בהם יבחינו בשינוי ברמת התפקוד הפסיכולוגי שלהם.

מסקנה

ההשפעה האפשרית של שימוש במסכים היא ככל הנראה קטנה יותר מכפי שמקובל לחשוב.

למאמר המלא

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא מסכים

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?