כלים דיגיטאליים והטקסונומיה של בלום

ג'יי הורוויץ סוקר באופן ביקורתי מאמרון גדוש שבחים הדן בקובץ שנבנה במקור על ידי מפקח במערכת החינוך של מדינת ניו ג'רזי. בקובץ רשימה של מעל 80 כלים דיגיטאליים, כאשר כל כלי משויך לאחת או יותר מבין הקטגוריות שבטקסונומיה של בלום.

הורוויץ מעלה שתי שאלות: "הראשונה די מובנת מאליה: מה ברשימה עושה אותה לטובה כל כך? אבל השאלה השנייה הרבה יותר חשובה: האם הטקסונומיה של בלום וקטלוג כלים דיגיטאליים לפי התאמתם לשלבים השונים שבה אומרים לנו משהו משמעותי שיכול לקדם את הלמידה? אישית, התקשיתי מאד להבין למה הרשימה נחשבת טובה. יתרה מזאת, העיון בה שכנע אותי שוב שהניסיון לרתום כלים דיגיטאליים לטקסונומיה של בלום מיותר".

למאמרון המלא של ג'יי הורוויץ

מה דעתך?

    לדעתי צריך לבחון את הכלים הדיגיטליים לפי התאמתם לשלבים השונים בכיתה בעצמה ולבחון כל כלי לשלב השונה בכיתה שמלמדים בה, מה מתאים יותר ומה פחות לאותה כיתת לימוד.

    פורסמה ב 23/11/2019 ע״י חגית קדמי
    מה דעתך?