יש לא מעט מחקרים שמצביעים על השפעה חיובית של מחשבים על הישגים של תלמידים
מילות מפתח:
למידה מתוקשבת
מחקר בחינוך
מחקרים
סביבות למידה מתוקשבות
שילוב אינטרנט בהוראה
שילוב מחשב בהוראה
יש לא מעט מחקרים שמצביעים על השפעה חיובית של מחשבים על הישגים של תלמידים
הראיון של פרופסור גבי סלומון לעיתון "הארץ" ובו הכריז על כך שהמחשב לא תורם ללמידה גרמה להרהורים של רבים מאנשי החינוך אך גם לערעור הנחת היסוד של פרופסור גבי סלומון . התמיהה מהכרזה של פרופסור גבי סלומון מסתמכת על דוח חדש של משרד החינוך האמריקאי המסכם ניתוח מטא (meta analysis) של מחקרים שבדקו למידה מקוונת (Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning: A Meta-Analysis and Review of Online Learning Studies). חלק מהמסקנות מצביע על כך שהישגי התלמידים שלמדו בלמידה מקוונת היו טובים יותר מאשר הישגי התלמידים בלמידה פנים-אל-פנים.
במילים אחרות, ההישגים שנמצאו בדוגמאות ללמידה משולבת פנים אל פנים ומקוונות היו גדולים יותר מאשר אלה שנמצאו בדוגמאות ללמידה פנים אל פנים,
yyya
שמחתי על התגובה, ראוי שנהיה חשופים לכל המידע בנושא. מעודד מאוד לקרוא מידע בזכות התקשוב. ועם זאת צריך לשים לב שהמחקר הנזכר מסייג בעצמו את הלקחים לגבי גילאי בית הספר. בגלל מחסור במחקרים בגילאים הללו המטה אנליזה כוללת בעיקר גילאים בוגרים יותר. הממצאים לגבי בתי ספר מצומצם מדי והמחקרים לא מספיק רהוטים מכדי להכליל לכדי מסקנה – כך לפי עורכי המחקר