חשיבות "תוכנות חברתיות" (social software) להתפתחות מקצועית של מורים

"תוכנות החברתיות" הן יישומים פעילים של קהילות מקוונות היוצרות תוכן, כגון FLICKR, או קהילות מבוססות WIKI ובלוגים. לתוכנות החברתיות יש שני מאפיינים עיקריים שהם משמעותיים למחנכים: א. הן מאפשרות תקשורת פעילה בין קבוצות ויחידים ב. הן מאפשרות צבירת תכנים ושיתופם. האנשים הפעילים בקהילות מקוונות מבוססות Social Software הופכים להיות מפיקי ידע ולא רק צרכני מידע. תוכנות חברתיות יש בהן כדי להועיל במיוחד למורים בעל גישת החקר (teacher inquiry) הזקוקים לרפלקציה עצמית של התנסויות ההוראה שלהם ולפרספקטיבות של עמיתים. שימוש אמיתי ב"תוכנות חברתיות" המחוללות תכנים והמקשרות בין פריטי תוכן (תגים) יש בו כדי להעמיק את ניהול הידע הפדגוגי ושיתופו בין מורים ומחנכים בעלי גישה חקרנית. כריסטופר ד. ססומס, מנהל המחלקה ללמידה מרחוק באוניברסיטת פלורידה (Christopher D. Sessums).

 "תוכנות חברתיות" בקמפוס

Knowing me, knowing you: An exploration of how social software offers support for teacher research and professional learning.

Owen, M., Grant, L., Sayers, S., & Facer, K. (2006). Social software and learning. An Opening Education report from Futurelab. Retrieved 26 June 2006 from 

 עוד מאמרים בנושא

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?