חקר מקורות המידע חשוב לא פחות מאיתור המידע כיום

המיומנויות שיש להקנות היום לתלמידים הם לא רק איתור מידע , אלא גם ניתוח והערכה של מקורות מידע. הניסיון של המורים בארה"ב מלמד כי התלמידים יודעים לאתר מידע ולהציגו באמצעות נתונים שהובאו מתוך הוויקיפדיה. אבל הדגש צריך להיות היום על הערכת מקורות המידע שנדלו בחיפוש. התלמידים צריכים לשאול את השאלות הנכונות לגבי אתרי האינטרנט בהם הם מבקרים , עד כמה אתרי אינטרנט אלו מעודכנים , מי עומד מאחוריהם, האם המידע מומן ע"י גורמים מסחריים וכדומה. אין זה פשוט ללמד תלמידים בבתי ספר תיכוניים להעריך מקורות מידע , אך במציאות של עודף מידע ושימוש רב ומרובה בהעתקת מידע מהוויקיפדיה , הדבר הכרחי כיום. התלמידים צריכים לדעת להעריך מקורות מידע מפרספקטיבות שונות ויש להקנות להם יכולות של ניתוח מקורות מידע מזוויות מבט שונות.

כותבות המאמר מלמדות בחטיבות ביניים בארה"ב.

למאמר באנגלית

ראה גם :
מיומנויות מידע לתלמידים: הערכת מקורות מידע והפתרון של אוצרות דיגיטלית

הקניית אוריינות מידע באמצעות מרחב למידה מבוסס MOODLE

מחקר : כיצד תלמידי תיכון מעריכים מידע במהלך החיפוש באינטרנט?

הערכת איכות המידע באינטרנט – תפיסות חדשות

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?