חקירת השימוש של סטודנטים בטכנולוגיות מעבר להקשר של למידה פורמלית: בין שתי פלטפורמות מקוונות
Deng, Liping, & Tavares, Nicole Judith (2015). Exploring university students’ use of technologies beyond the formal learning context: A tale of two online platforms. Australasian Journal of Educational Technology, 31(3), 313-327
מחקר זה בוחן כיצד קבוצת פרחי הוראה מהונג קונג משתמשים בפייסבוק וב-Google Sites מיוזמתם כדי למלא את צרכיהם האקדמיים והרגשיים-חברתיים במהלך פרקטיקת ההוראה שלהם.
המחקר כולל את הגורמים להנעה ולעיכוב המשפיעים על ההשתתפות המקוונת של הסטודנטים.
מחקר גישוש זה מונחה על ידי מודל של למידה בלתי פורמלית וספרות מחקר הקשורה להשתתפות מקוונת ולתחושת קהילה. הנתונים נאספו באמצעות שאלונים, ראיונות ופוסטים מקוונים.
התוצאות מראות ש-Google Sites יצר עבור הסטודנטים נתיב לשיתוף רעיונות ומשאבי הוראה שפותחו באופן עצמי. פייסבוק הוא פלטפורמה אינטראקטיבית יותר שבאמצעותה המשתתפים מחפשים תמיכה מעמיתיהם, מחליפים רעיונות לגבי ההוראה ומשתתפים בדיונים לגבי מגוון של נושאים.
המבנה והשליטה המסופקים על ידי Google Sites והמיידיות והאינטראקטיביות המתאפשרים על ידי פייסבוק משלימים אלה את אלה.
ראו גם:
הכנסת לוח דיונים של טוויטר כדי לתמוך בלמידה בסביבות למידה מקוונות ומשולבות