חינוך טוב : לקראת חיים של משמעות, הגינות והגשמה עצמית
נמרוד אלוני , חינוך טוב : לקראת חיים של משמעות, הגינות והגשמה עצמית , הוצאת מכון מופ"ת והקיבוץ המאוחד, 2013 , 222 עמודים .
תאריך פרסום
09/07/2013
"חינוך טוב" לא נולד במגדל השן והוא אינו ספר מן הספרים "היושבים על הגדר", כי אם כתב עמדה שמתיימר לקדם צעירים למיטבם. לפיכך, הוא מציג חזון ערכי של הראוי ומשנה סדורה בדבר הדרכים הנאותות להגשמתו. הטוב שאליו מכוון הספר הוא משולש: הטוב החווייתי שבשמחת החיים ובחדוות הלימוד והיצירה; הטוב האיכותי שבסטנדרטים גבוהים בתחומי החשיבה, הדיבור, האזרחות, העבודה, האמנות והגנת הסביבה; והטוב המוסרי שבדאגה לרווחתם ולכבודם של אחרים ובמניעת כל פגיעה בזולת.
פרופ' נמרוד אלוני מלמד פילוסופיה חינוכית במכללת סמינר הקיבוצים, עומד בה בראש "המכון לחינוך מתקדם" ומופקד על "קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי". ב"מרכז לאתיקה שבירושלים" הא מנהל את תחום האתיקה החינוכית. בשנת 1997 ייסד את רשת חמ"ה לחינוך ממלכתי הומניסטי. ספריו הקודמים בהוצאת הקיבוץ המאוחד: "להיות אדם: דרכים בחינוך ההומניסטי" (1998), "כל שצריך להיות אדם: מסע בפילוסופיה חינוכית" (בשיתוף מכון מופ"ת, 2005), "דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי" (2008).
ספר מרתק זה אינו עוסק בתחרות של ציונים, באוריינות המאה ה-21 או בשאלות של בחינות הבגרות אלא במהות החינוך הטוב – הטוב במובן ההומניסטי, הליברלי, ההוליסטי. כל מי שרואה לנגד עיניו חינוכו של דור משכיל, רגיש, קשוב וערכי – ראוי שיקרא ספר זה של נמרוד אלוני.
לקטלוג ההוצאה לאור במכון מופ"ת