חידוד ההבדלים בין בלוגים לוויקי בחינוך

מקור:

 
הבלוג משמש כמרחב אישי על מנת להביע עמדה ודעה סובייקטיבית. הוא דומה יותר לזיכרון העבודה הפעיל שלנו בו מעלים רעיונות ובודקים אותם מול עמיתים או קהל בתהליך של דיאלוג. הוויקי, מנגד, הוא מרחב שיתופי לגיבוש ידע בצורה אובייקטיבית יותר. סביבה זו מזכירה יותר את זיכרון ארוך הטווח שלנו בו אנו מאחסנים ושומרים את כל העובדות והתהליכים שכבר נוסו על ידנו ואשר אנו סבורים כי הם כבר הוכחו או גובשו.
בבלוג יכולים סטודנטים או פרחי הוראה לעלות מחשבות או רעיונות (רפלקציה) ולבדוק אותם מול עמיתיהם. לעומת זאת, בוויקי ניתן לתעד באופן שיתופי תכנים שכבר יש הסכמה לגביהם והם מיועדים, למשל, גם לסטודנטים עתידיים שילמדו את אותו נושא. הוויקי הוא אתר ההולך ומשתנה כל הזמן. התכנים בו עוברים כתיבה ועריכה מחדש אם על ידי הסטודנטים במחזור לימודים זה או על ידי הסטודנטים במחזור הבא. הבלוגלעומת זאת, מציג כל הזמן נושאים חדשים או רעיונות חדשים ואינו חוזר ומגבש את התכנים מחדש. בוויקי סוגיית ארגון המידע ותיעודו חשובה יותר מאשר הרפלקציה. הבלוג יכול לעזור לסטודנטים או תלמידים להביע סקרנות ע"י הצגת עובדות ותכנים חדשים שהוא מציג בבלוג שלו כיומן תיעוד אישי.
  
 
דוגמאות לבלוגים בחינוך
 
 
  דוגמאות לוויקי
 
מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?