חושבים מתמטיקה בגיל הרך: ספר לאנשי חינוך ולהורים

מרקוביץ, צ' (2019). חושבים מתמטיקה בגיל הרך ספר לאנשי חינוך ולהורים. תל אביב: מכון מופ"ת

לילדים צעירים יכולות מתמטיות גבוהות מאלה שאנחנו נוטים לייחס להם. הם סקרנים, הם מתעניינים במתמטיקה, והם עוסקים בה כחלק משגרת היומיום. התנסויות מוקדמות במתמטיקה חשובות מאוד להמשך דרכם ותורמות לפיתוח חשיבה מתמטית-לוגית.

מטרתו של ספר זה להציג לפני אנשי החינוך וההורים את האופן שבו ילדים צעירים חושבים מתמטיקה, מדברים מתמטיקה ולומדים מתמטיקה, וכן לתת להם כלים ורעיונות שבאמצעותם יוכלו לפתח את החשיבה המתמטית של הילדים. הספר כולל דוגמאות ורקע תאורטי על התפתחות מושג המספר ומושגים גיאומטריים בקרב ילדים, וכן פורש מגוון של רעיונות לפעילויות פשוטות ולמשחקים מתמטיים שאפשר להכין בקלות בגן ובבית.

פרופ' צביה מרקוביץ היא מומחית בתחום של מתמטיקה בגיל הרך ובבית הספר היסודי. שנים רבות לימדה בפקולטה לחינוך במכללת אורנים, בין היתר היתה ראש החוג לחינוך מתמטי וראש התוכנית לתואר שני בחינוך מתמטי ומדעי. עמדה בראשות הוועדה שכתבה את תוכנית הלימודים במתמטיקה של משרד החינוך לגן הילדים, וכיום היא חלק מסגל הפקולטה למדעים במכללת סמינר הקיבוצים בתחום החינוך המתמטי. מחקריה בהקשר של הגיל הרך מתמקדים באמונות של סטודנטים להוראה כלפי מתמטיקה והוראתה בגן הילדים ובהתפתחות מושגים מתמטיים בקרב ילדים צעירים. מחקריה האחרים עוסקים בקשר בין מתמטיקה למגדר, בחוש למספרים ובחשיבה חזותית.

לקניית עותק מקוון או מודפס של הספר

לקריאה נוספת

ספר חדש: מעשה ומחשבה בחקר המדעי: דיאלוגים על חקר וגילוי במדעים ובמתמטיקה – בנייה ופיתוח של פרויקטים מדעיים יצירתיים

משחקים במספרים

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya