זרקור לאסטרטגיית המיון

אחת מאסטרטגיות החשיבה המשמשות אותנו החל מהגיל הרך, במשימות יום יומיות ולימודיות מגוונות, היא אסטרטגיית המיון, שמטרתה לארגן מידע בקטגוריות ולאפשר הבנה מעמיקה של רכיבי במידע.

היכולות הקוגניטיביות הנדרשות על מנת לבצע מיון באות לידי ביטוי בשפת החשיבה: למיין, לסדר, לשייך, להבחין, לשיים, לקבץ, לארגן, לנסח, להגדיר הבדל בין ...לבין..., לזהות, לדרג.

כדי לבצע מיון יש לזהות מאפיינים משותפים לפריטים על מנת ליצור קבוצות, לנסח תבחינים, למיין את הפרטים מנקודות מבט שונות וכמו כן לזהות את צורת המיון המתאימה ביותר בהתאם למשימה הנדרשת.

על מנת לטפח את הידע של התלמידים על אודות האסטרטגיה יש לקיים דיון באופן מפורש באסטרטגיה ולהציג שאלות מטה קוגניטיביות לתלמידים כגון: האם ניתן להציע דרכים אחרות למיון המידע? במה מסייע המיון להבנה של הידע? כיצד מחליטים איך למיין? מתי כדאי להשתמש באסטרטגיה זו?

דוגמה לפעילות באסטרטגיית המיון בבית ספר יסודי - ביה"ס "הרטוב" בקיבוץ צרעה, מחוז ירושלים, בניהולה של הגב' חוה מגדל
שיעור בכיתה ב' בנושא חג הפסח - מחנכת הכיתה: בתיה יוסף
מדריכה לחינוך לחשיבה: גב' מרב פאול

לסקירה באתר משרד החינוך...

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?