זה קשור יותר למי שאני מאשר למיומנויות שלי – תפיסת הסטודנט להוראה כסובייקט בהכשרת המורים הפינית

מאת: Maija Lanas

“Lanas, Maija; Kelchtermans, Geert. "This has more to do with who I am than with my skills” – Student teacher subjectification in Finnish teacher education", Teaching & Teacher Education, Apr2015, Vol. 47, p22-29.

מאמר זה טוען שכדי להציע הכשרת מורים מגיבה המכירה בסטודנטים להוראה כחברים פעילים בתהליך ההכשרה שלהם, מורי המורים צריכים להכיר יותר את הסטודנטים להוראה.

מחקר זה נערך בפינלנד, שבה הכשרת המורים בררנית מאוד. הוא בוחן את תהליך העיצוב והעיצוב מחדש של הסטודנט עצמו בתגובה לנורמות המרומזות שסביבו – תהליך של תפיסת הסטודנט להוראה כסובייקט.

תוך שימוש בנתונים מנרטיב שהובנה במכוון ובניתוח תמטי, המחברים זיהו כיצד הסטודנטים מתמודדים עם הציפיות התרבותיות והחברתיות המרומזות כלפי מורים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

כיצד תופסים סטודנטים המתכשרים להוראת המתמטיקה בבית ספר יסודי את דימוים המקצועי?

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?