וירוס הקורונה ומריאן ויליאמסון: ללמד חינוך לניהול פחדים

Fisher, R. M. (2020). "Coronavirus & Marianne Williamson: Teaching for fear management education" (Report no. 92), In Search of Fearlessness Research Institute, 1-15

הכותב, מומחה בינלאומי לניהול פחדים ולחינוך לניהול פחדים מאוניברסיטת קלגארי, קנדה, משתף את "הסיפור הגדול" שלו, שלדעתו עשוי לעזור בהבנת המשבר הנוכחי של וירוס קורונה, ואת הטרגדיה שמתרחשת על פני כדור הארץ. לטענת המחבר, ביכולתנו להפוך משבר זה להזדמנות חינוכית נהדרת, במיוחד כאמצעי לשיפור איכות ניהול הפחדים והחינוך לניהול הפחדים, לא רק בהקשר הנקודתי, אלא בכל סיטואציה ובכך להפוך את יחסנו לפחד לבוגר יותר. שתי דמויות המפתח ב"סיפור הגדול" שמובא במאמר הן מריאן ויליאמסון, סופרת אמריקנית, מנהיגה רוחנית, אקטיביסטית ומועמדת לשעבר לנשיאות ארצות הברית בבחירות 2020 ולצדה, בתפקיד "הדמות האחרת", הווירוס עצמו.

התבוננות ביקורתית בשני "מורים" אלה מציעה לנו שיעור חשוב, טוען המחבר. תוך ביקורת סרטוני הווידיאו שהפיצה המועמדת לשעבר ויליאמסון, הוא מבקש להצביע על הטעויות שבחינוך מוסרני ומתנשא הגורמות, לשיטתו, למטרה ההפוכה מן הרצוי. כותב המאמר מזהה את הרטוריקה של ויליאמסון כרטוריקה של הפחדה, Fearism, וטוען שזו, כשיטה פדגוגית, לא רק שעברה מן העולם כבר במאה ה-19, אלא שהיא אינה גרועה פחות מטרור. ובכל זאת, היחס אליה סלחני יותר. את זאת, טוען המחבר, יש לשנות ובתוך כך להפריד בין הפוליטיקה לבין החינוך.

למאמר המלא

לקריאה נוספת

סקירת ביקורת על הספר "לא לפחד מהפחד: תחושת מסוגלות אישית ומקצועית בהוראה"

פדגוגיה של פחד: מחסום לעיסוק בשאלות האדם

כיצד נראה חינוך בעת משבר?

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?