התפתחות הידע בגיל הרך; מקורות ללמידה והשלכות לגבי הכיתה. סקירת ספר חדש

Knowledge development in early childhood; sources of learning and classroom implications. Ed. by Ashley M. Pinkham et al. Reference and Research Book News 4 (Dec 2012).

הספר מקבץ 14 פרקים שנכתבו על ידי שלושים ואחד אקדמאים אמריקאים.

הספר בוחן כיצד ילדים רוכשים ידע ב"עולם האמיתי" ומדגישים אסטרטגיות הוראה שיכולות לעזור לאנשי המקצוע לבנות בסיסי ידע של ילדים בגני ילדים ובכיתות היסוד ומעבר לכך.

הפרקים הפונים למשאבי למידה מתמקדים בלמידה בסביבה המקיפה את הילדים, למידה דרך משחק, כיצד אנשים אחרים משפיעים על רכישת הידע של הילדים, ובתמיכות בונות ידע, כגון: האמנות, ספרים ומדיה.

הפרקים המעשיים מתארים דרכים להשתמש בתשוקה הטבעית של הילדים לשחק כדי לבנות ידע בו זמנית, להשתמש בהוראה ישירה של אוצר המלים כדי להעשיר את הלמידה בעתיד, השפה שבה משתמש המורה משפיעה על הלמידה של הילדים, דרכים לסייע ליצירת אינטראקציות באיכות גבוהה בין המורה לבין התלמידים בגיל הרך, בניית ידע דרך טקסטים אינפורמטיביים, אוריינות וידע בתחום התוכן, ובניית מיומנויות אוריינות דרך מולטימדיה.

מידע על הספר באתר אמזון
תוך סנתוז של מחקר עדכני מדיסיפלינות מרובות, ספר זה חוקר כיצד ילדים קטנים רוכשים ידע ב"עולם האמיתי" ומתאר יישומים מעשיים עבור כיתות לגיל הרך. הרוחב והעומק של בסיס הידע של הילד הם מנבאים חשובים של התפתחות האוריינות מאוחר יותר ושל ההישגים הלימודיים.

מלומדים מובילים מתארים את התהליכים שבאמצעותם תלמידים בגיל הרך ובבית הספר היסודי רוכשים ידע דרך חוויות ממקור ראשון, משחק, אינטראקציות עם הורים ומורים, סיפורים ומגוון של מדיה.
הפרקים על אסטרטגיות הלמידה המופתיות מראים בבירור מה המורים יכולים לעשות כדי לבנות את הידע של הילדים תוך קידום מיומנויות האוריינות הבסיסיות שלהם.

ביקורות

שרון לין קאגאן (Sharon Lynn Kagan) היא פרופסור למדיניות המשפחה והגיל הרך בפקולטה לחינוך ע"ש Virginia and Leonard Marx ; מנהלת שותפה במרכז עבור משפחות וילדים, הקולג' למורים, אוניברסיטת קולומביה. 
קאגאן טענת כי זהו "ספר מצוין הסוקר את המחקר העכשווי ודן בהשלכות שלו על מדיניות ופרקטיקה. ספר זה, הרחב בהיקפו, עשיר בעומקו, ומעוגן בתרומות ממלומדים ידועים, הוא "קריאת חובה" עבור אלה המלמדים ולומדים לגבי אופן התפתחות הידע ואופן השימוש בו".


ד"ר קרולי האווס (Carollee Howes) מהחטיבה ללימודי פסיכולוגיה בחינוך באוניברסיטת קרוליינה שבלוס אנג'לס, אומרת כי " כרך זה הולך מעבר לוויכוחים העייפים ומניע את החינוך לגיל הרך בכיוון פורה על ידי הצעת ניתוחים מתוחכמים של המחקר העכשווי הרלוונטי לגבי החוויות ההתפתחותיות של הילדים. אשתמש בספר זה עם הדוקטורנטים שלי בפסיכולוגיה התפתחותית יישומית; ההשלכות המרובות עבור הפרקטיקה גם הופכות ספר זה למתאים עבור תלמידי תואר ראשון מתקדמים המתעניינים בהוראת ילדים קטנים. בנוסף, אמליץ על ספר זה לעמיתי מחקר בשל האוסף המצוין של הידע המבוסס מבחינה אמפירית".


וד"ר אנג'לין לילארד (Angeline Lillard) מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת וירג'יניה, אומרת ש"ספר זה ייחודי בכך שהוא משתמש במלומדים הן מתחום הפסיכולוגיה והן מתחום החינוך כדי לספק חלון רחב לנושא חשוב. ספר זה יהיה שימושי עבור כל אדם המתעניין בלמידה של הילדים שרוצה סקירה טובה של הגישות האמפיריות הנוכחיות, וגם יהיה אידיאלי עבור תלמידי קורסים מתקדמים בתואר ראשון ובתואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית ובחינוך.

בספר מוצעות פרספקטיבות לגבי כיצד הילדים רוכשים ידע ממגוון של מקורות – מהחל בעדות מאנשים אחרים, דרך אמנויות ועד לתכניות לימודים ספציפיות.


הפרקים התמציתיים מספקים עירוב של ספרות  מחקר קלאסית וספרות  מחקר עכשווית, תוך יצירת נקודות זינוק מצוינות לחקירת כל תחום יותר לעומק. סקירה מצוינת".


לתיאור הספר באמזון








    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya