התמודדות מורים בכיתה עם כתיבת מסמך שיתופי ע"י תלמידים – דיווח מהשטח
מאת: רות בן ישי
מילות מפתח:
כתיבה בסביבה מתוקשבת
למידה מקוונת
למידה מתוקשבת
למידה שיתופית מקוונת
מאפייני תקשוב בחינוך
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
המורה והמחנכת רותי בן ישי מדווחת על ההתמודדות ראשונה עם הוראה ולמידה בסביבת web 2.0 בכיתה ט'. רותי למדה להכין מסמך "גוגל" שיתופי ונערכה - לכתוב לילדים את המסמך ולהזמינם לעבוד בו. את "מטלת שיעורי הבית" – היא הכינה בקלות יחסית, אף שלחה הודעה שתאפשר להם לעבוד במסמך שנפתח להם. אבל כותבת רותי בן ישי : "הם נכנסו ל"שטחים" לא שלהם, "מחקו" - איש לרעהו, כתבו קצת שטויות איש לרעהו, ומאוד נהנו לראות כיצד המסמך מתעדכן בו זמנית. . .עצרתי את השיעור, ועשיתי שיחה רצינית על חשיבותה של "עבודה שיתופית" ברשת, על אתיקה וכללי התנהגות. הם נרגעו והתחילו לעבוד ברצינות. המשימה הייתה - לכתוב, על-פי המודעות, מהם הכישורים הנדרשים מעובד במאה ה - 21, על-סמך 4 מודעות דרושים שהבאנו מהרשת. בסוף השיעור - בדקנו יחד את התוצר המשותף".
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya