התגובה הראשונית של מורים למתמטיקה בתיכון לתכנית שילוב מחשבים 1:1 בכיתה

Zuber, Edward Nordin; Anderson, Judy. "The Initial Response of Secondary Mathematics Teachers to a One-to-One Laptop Program", Mathematics Education Research Journal, v25 n2 p279-298 Jun 2013.


מחקר זה חקר את האמונות ואת החוויות של 28 מורים למתמטיקה בחמישה בתי ספר תיכוניים באוסטרליה במהלך השנה השנייה של תכנית שילוב המחשבים בכיתה "מהפכת החינוך הדיגיטלי ב- New South Wales.

בעוד שחלק מהמורים למתמטיקה תכננו עבור התלמידים את השימוש במחשבים בכיתה עד לפעם בשבוע, רובם דיווחו על שימשו תדיר פחות במחשבים בכיתה.

המורים קובצו לפי קטיגוריות "לא מאמצים את התכנית ("Non Adopter"), "מאמצים בזהירות את התכנית" ("Cautious Adopters") ו"מאמצים מוקדמים את התכנית" ("Early Adopter") לפי דיווחם לגבי השימוש בכיתה במחשבים הניידים.

לאחר מכן, נותחו ההבדלים לגבי הביטחון, הידע והאמונות לגבי טכנולוגיה עבור הוראה ולמידה של מתמטיקה.

האמונה השכיחה המגבילה את השימוש במחשב הנייד היא שהתלמידים לומדים מתמטיקה באופן אותנטי תוך שימוש בנייר ועט בלבד.

המורים בקבוצות "לא מאמצים את התכנית" ו"מאמצים בזהירות את התכנית"הביעו אמונות שהמחשבים הניידים מחריפים את בעיות ניהול הכיתה, במיוחד עבור תלמידים בעלי הישגים נמוכים.

בהקשר של כיתות שבהן נעשתה חלוקה להקבצות, אמונות אלה פסלו באופן אפקטיבי את השימוש במחשבים ניידים בכל הכיתות.


קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראה גם:

טאבלטים בבתי ספר – תמונת מצב , אפריל 2013

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?