התבוננות מכוונת- כלי להערכת התנהגויות לימודיות

התבוננות מכוונת", הינו כלי להערכת התנהגויות לימודיות. הכלי פותח על ידי מכון הנרייטה סאלד בשיתוף המחלקה למשוב הבית ספרי שבמשרד החינוך.
הכלי מבוסס על גישת "חלופות בהערכה" ונגזר מהתפיסה של הערכה דינאמית שהוצגה ע"י ראובן פוירשטיין (1979) . חיזוק נוסף לשימוש בשיטת הערכה זו ניתן ע"י סטיגינס (1997) המפרט את חשיבותה של ההתבוננות בתלמידים כאמצעי להיכרות מעמיקה יותר עם התלמידים במהלך העבודה עימם.

מטרתו הייחודית של הכלי היא הבניית ההתבוננות  האינטואיטיבית של המורים בתלמידיהם. מטרת ההתבוננות הינה אפיון התנהגויות לימודיות לצורך בחירת אסטרטגיות הוראה יעילות יותר. הציפייה היא ששימוש באסטרטגיות הוראה יעילות ישיא את הישגי הלומדים.

עקרונות הכלי:

התבוננות מכוונת בתלמידים מפרספקטיבות שונות ובהתאם לקריטריונים שנקבעו מראש. התמקדות בתהליך הלמידה. אינטראקציה דינאמית בין התלמידים לבין עצמם ובין המורה לתלמידים. רפלקציה עצמית של המורים והתלמידים. נגישות לכל התלמידים. המשכיות והעברה
מה דעתך?

    היכן ניתן לקנות/לקבל את הכלי? אפשר לשלוח לי אותו? אני מדריכה בבתי הספר של המגזר הדרוזי. הכלי יכול להיות בעברית.

    פורסמה ב 09/09/2013 ע״י חביבה גרדי

    אשמח לראות את הכלי להכיר אותו , הכלי מאוד חשוב. היכן אפשר להשיג אותו? האם יש אפשרות לשלוח אותו במייל??? תודה רבה

    פורסמה ב 08/01/2014 ע״י נחמה

    אני שמחה לשמוע על ההתעניינות בכלי.בזמנו היה אפשר לרכוש אותו במשרד החינוך… אנא פני אליי במייל באופן פרטי

    פורסמה ב 12/11/2014 ע״י רינת יצחקי

    אייך אני משיגה את המייל של הגב' רינת יצחק ממכון סאלד להמשך ההתקשרות בעקבות התשובה שלה אלי כאן בתגובות

    פורסמה ב 13/11/2014 ע״י נחמה לב ארי

    נחמה שלום אנא חפשי אותי באתר של מכון סאלד.

    פורסמה ב 13/11/2014 ע״י רינת
    מה דעתך?