השימוש בסיפורים כאמצעי לפיתוח אינטליגנציה רגשית בילדים וכאמצעי לצמצום בעיות התנהגות

מקור וקרדיט: עמירם רביב , מוריס אליאס

Proceedings of the fourth conference on teacher education

June 23-27 , 2002 .

Achva college of education , Israel

למאמר המלא : http://www.achva.ac.il/data/kenus/61.pdf

הקראת סיפורים והדיון בהם כאמצעי לפיתוח אינטליגנציה רגשית מהווים דוגמא מובהקת לפעולה ראשונית למניעת בעיות נפשיות . זהו אמצעי זמין , הניתן להפעלה בקלות יחסית על ידי ההורים ואנשי חינוך . הכישורים השונים הכלולים במושג אינטליגנציה  רגשית מהווים מיומנויות יסוד החיוניות לתפקוד בחברה האנושית המורכבת , ורבת הדרישות . כישורים אלה מאפשרים עמידה בפני מצבי משבר , הפחתה של פתולוגיה נפשית , והתמודדות יעילה עם אתגרי גדילה והתפתחות .

 ילדים צעירים חסרים במיוחד את המורכבות הקוגניטיבית ואוצר המילים לשם ביטוי מגוון רגשותיהם . לכן , סיפורים המשקפים את מורכבותם הרגשית , יש השפעה משחררת רבת עוצמה , בכך שהם מאפשרים לילדים "להרגיש שמישהו מבין אותי " . בנוסף, על ידי יצירה , קריאה והצגת הסיפורים בעצמם , הם עוברים  לרמה אחרת של שליטה רבה יותר , רמה המאפשרת להם לגעת באחרים ולאפשר להם להבין את חוויותיהם.

 

מה דעתך?

    מעניין. אני עוסקת בתחום הקראת סיפורים מספר שנים אין ספק שזהו כלי טיפולי נהדר

    פורסמה ב 18/03/2005 ע״י מיכל ברקוביץ
    מה דעתך?