הפיכת האינטרנט למקור דומיננטי של ידע , האוניברסיטאות ועתיד הלמידה השיתופית המקוונת
מאת: Don Tapscott , Anthony D Williams
מילות מפתח:
אוניברסיטאות
למידה מתוקשבת
למידה שיתופית מקוונת
מאפיינים קהילתיים
מגמות וכיוונים
סביבות למידה מתוקשבות
Don Tapscott and Anthony D. Williams
Innovating the 21st-Century University: It’s Time
EDUCAUSE Review, vol. 45, no. 1 (January/February 2010): 16-29
כותבי המאמר מודאגים מהתמונה הלא-ורודה המצטיירת ממצב הלמידה המקוונת במוסדות להשכלה גבוהה. לטענתו, מספר המוסדות שאמצו אסטרטגיה ארוכת טווח מוצהרת להוראה מקוונת ירד בשנים האחרונות. הכותבים טעונים שהאוניברסיטאות הולכות ומאבדות את אחיזתן בחינוך הגבוה, במקביל להפיכת האינטרנט למקור דומיננטי של ידע – הן כמאגר מידע והן כממשק גלובלי לשיתוף ידע בין לומדים. מודל החינוך הגבוה שדורש דור הסטודנטים החדש, שונה מאד מזה המאפיין את ההוראה באוניברסיטאות ועובדה זו מחייבת את המוסדות להשכלה גבוהה לרענן את תהליכי ההוראה והלמידה בהן כך שיתאימו לרוח הזמן. הכותבים מאמינים שיש לאוניברסיטאות סיכוי לשרוד ואפילו לפרוח בכלכלה הגלובלית המרושתת, רק אם הם יפתחו ויאמצו למידה שיתופית ויצירה שיתופית של ידע. במאמר הם מציגים מספר יתרונות של הלמידה השיתופית ומפרט שלבים וכיוונים לקראת בניית רשת גלובלית ללמידה במוסדות להשכלה גבוהה.
מקור וקרדיט : אינגריד מסיקה ,עלון "דגים" מס' 23 , עלון המידע של מרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס באוניברסיטה הפתוחה.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya