הערכה של התקדמות תלמידים הלומדים באמצעות פורטפוליו –דיגיטאלי מבוסס בלוג

בכיתה של מורה והמחנכת Shannon Miller בארה"ב יש לכל תלמידי כיתה ב' מחשב נייד . כל תלמיד מפעיל  בלוג משלו המשמש אותו ואת המורה כסביבה פעילה לניהול פורטפוליו דיגיטאלי . המורה Shannon משתפת אותנו בשיקולים שלה ליצירת סביבת למידה מתוקשבת זו ובדרכי ההערכה שפיתחה למעקב אחר התקדמות התלמידים. המורה Shannon Miller העדיפה לנקוט בגישת ההערכה המעצבת לצורך מעקב ההתקדמות של התלמידים בלמידה עם מחשב נייד. לא מדובר במדידה מדויקת וסטנדרטית , אלא במעקב רציף של המורה אחר תהליכי העבודה והעיבוד של התלמידים ובמשוב מהיר שהיא נותנת לדרכי האיסוף והעיבוד שננקטו ע"י התלמידים . מדובר בהערכה מעצבת מתמשכת לאורך כל הלמידה הפעילה בכיתה וגם מחוצה לה. כחלק מהתהליך לומדים התלמידים גם כיצד לבצע הערכה עצמית ורפלקציה , גם כאשר מדובר בתלמידי כיתה א' וב' .

למאמרון של המורה והמחנכת Shannon Miller


ראה גם :
הערכת התלמידים הלומדים עם מחשבים ניידים ( רותי בן ישי) .

טיפים להערכת תלמידים בסביבה מקוונת ( אריאלה לוונברג)

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?