הסימיוטיקה בחינוך, כלי יישומי רב-עוצמה

מקור:

Proceedings of the fourth conference on teacher education June 23-27, 2002. Achva college of education, Israel.

 

תחום הסמיוטיקה מציע פרספקטיבה ייחודית הראויה במיוחד היום לתשומת לב. הסמיוטיקה היא תחום דעת הבודק את הפקת המשמעויות ואת הצגתן. בלב הסמיוטיקה קיים מושג הסימן (ביוונית semeion) המאפשרת הפקת משמעות. התיאוריה הסמיוטית טוענת שהידע שלנו על העולם נרכש באמצעות סימנים ואלה לעולם לא יהיו זהים לאובייקטים של העולם החיצוני. הידע איננו ישויות או דברים שאנו רוכשים, אלא נתפס כתהליך, באמצעות ההתנסויות שלנו ובאמצעות האינטראקציות שלנו עם העולם אנו בונים ומשפרים את דרכי ההבנה שלנו באופן דינאמי ומתפתח. הסמיוטיקה היא בעצם לימוד הסימיוזיס. הסימיוזיס מוגדר כהבניית ההתנסויות שלנו בעזרת סימנים.

בחלקו האחרון דן המאמר בחשיבות הסמיוטיקה בתחומי הכשרת המורים.

מה דעתך?

    נהניתי ולמדתי מן המאמר. מעוניינת בהפניה למקור ביבליוגרפי "קשה" (אם יש) או וירטואלי מלא (הכולל את שם המחברת). תודה רבה, שלומית עופר

    פורסמה ב 21/01/2005 ע״י שלומית עופר

    תודה על תגובתך.שם המחברת מופיע פעמיים: דניאלה זבידה.הקישור למעלה מפנה לנוסח המלא של המאמר.

    פורסמה ב 21/01/2005 ע״י פורטל מס"ע

    לשלומית עופר שלום,תודה על התייחסותך. היות והתחום הוא לגמרי בחיתוליו בארץ, אשמח להכיר אנשים המתעניינים. להלן קישור את אתר סמיוטיקה בחינוך שהוא עדיין בשלבי הקמה:http://www.tzafonet.org.il/kehil/menahalim/daneala/simutika.htmעל כל פנים, כמות החומרים באנגלית באינטרנט בתחום זה רב מאוד וישנם כיווני יישום במקצועות ההוראה השונים, במתמטיקה, בחינוך מדעי, לשוני, בהיפרמדיה וכו'.להשתמע, דניאלה זבידה

    פורסמה ב 05/03/2005 ע״י דניאלה זבידה
    מה דעתך?