המודל הפדגוגי R2D2 – למידה מתוקשבת מבוססת רפלקציה, כתיבה , הפצה והפקה
מאת: Curtis J. Bonk
מילות מפתח:
גישות פדגוגיות
דגמים פדגוגיים
למידה משמעותית
למידה מתוקשבת
למידה פעילה
סביבות למידה מתוקשבות
סטודנטים
פדגוגיה חדשנית
שילוב אינטרנט בהוראה
עיקרי התפיסה החדשנית ליישום התקשוב בהוראה ובלמידה, בעיקר במכללות ובאוניברסיטאות, כפי שגיבש פרופסור קרטיס בונק , מגדולי המומחים בעולם לתקשוב חינוכי. המודל שגיבש פרופסור בונק נקרא R2D2 והוא כולל את הנדבכים הבאים שאותם צריך לשלב בלמידה : קריאה (פענוח משמעויות בטקסטים או במדיות דיגיטאליות) , יצירת רפלקציה , גיבושה והעברתה לאמצעי תקשוב באינטרנט כגון בלוגים, הצגה/תצוגה של המסרים והמשמעויות בתמונות או בתרשימים או בקטעי וידאו , הפקה של המידע המעובד כמוצר מידע מתוקשב אם זה בוויקי או פרויקט מתוקשב אחר פרי יצירת והפקת הלומד. פרופסור בונק מעיד במאמרו כי יישם בהצלחה גישה פדגוגית זו (R2D2 ) בקורסים אותם הוא מעביר ברחבי העולם בהם נוכח לדעת כי גישה זו תורמת רבות להעמקת הידע ומעורבות הלומדים. קישור .
התפיסה הפדגוגית של פרופסור בונק גובשה בפירוט בספר החדש שלו :
Bonk, C. J., & Zhang, K. (2008). Empowering Online Learning: 100+ Activities for Reading, Reflecting, Displaying, and Doing. San Francisco, CA: Jossey-Bass
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya