הכשרת פרחי הוראה להוראה מתוקשבת: עמדות ודרכי שילוב טכנולוגיות מידע בהתנסות בהוראה

אולז'ן גולדשטיין , מכללת קיי, הכשרת פרחי הוראה להוראה מתוקשבת: עמדות ודרכי שילוב טכנולוגיות מידע בהתנסות בהוראה, כנס מיט"ל 2009 , מכללת שנקר , רמת גן .
 
 
 
במוקד המחקר של ד"ר אולז'ן גולדשטיין מצוי הקורס "תקשוב בחינוך" במכללת קיי , הקיים יותר מ15 שנה, שנה ב' של סטודנטים במכללת קיי המתמחים בחינוך מיוחד.
 
 מטרת המחקר :
 
לבחון את התהליך שסטודנטים להוראה עוברים במהלך הכשרתם להוראה מתוקשבת.
 
מיקוד המחקר :
 
עמדות הסטודנטים
דרכי שילוב בהוראה
קשיים
מסוגלות להוראה מתוקשבת בסוף הקורס
 
ממצאים על ההתנסות
 
כיצד השתנו במהלך הקורס עמדות הסטודנטים לגבי ההתנסות בהוראה משלבת תקשוב?
 
תחילת הקורס- מוכנות ללמוד ולהתנסות
אמצע סמסטר א'- התנגדות
אמצע סמסטר ב' (לאחר התנסות ) – עמדות חיוביות
 
מהו המפתח להצלחה?
 
התנסות
הצלחה בהוראת שיעור מתוקשב
התגובות הנלהבות של התלמידים
 
הסיבות לקשיי הסטודנטים
 
לא נחשפו למודלים להוראה מתוקשבת
·       בהיותם תלמידים בביה"ס
·       כסטודנטים במכללה
·       במסגרת ההתנסות
·       הידע הפדגוגי דל, בטחון עצמי נמוך
·       מיומנויות השימוש בכלים טכנולוגיים
·       מחסומים פסיכולוגיים ועמדות שליליות
 
 
ממצאים
 
רק בעקבות התנסות ושימוש בבלוג לימודי בקורס הבינו הסטודנטים את הפוטנציאל של כלים פתוחים להוראה מתוקשבת.
 
מסוגלות להוראה מתוקשבת בסוף הקורס
 
שאלת המחקר: מה מידת המסוגלות של הסטודנטים להוראה בשילוב תקשוב בסוף הקורס ?
 
שני שליש מהסטודנטים – כן
שליש- לא
 
בעיות בהכשרה להוראה מתוקשבת
 
  • בעקבות המתווה החדש צומצמו במכללות לחינוך קורסים "תקשוב בחינוך"
 
  •  מדריכים פדגוגיים רובם לא מכשירים את הסטודנטים להוראה מתוקשבת
 
מסקנות
 
  • חשוב  לשתף פעולה בין מדריך פדגוגי ומורה למחשבים
  • חשוב לפתח מחוון הערכה של התנסות
  • בחירת ביה"ס שמצויד היטב במחשבים
  • בחירת  מ"מ מיומן בהוראה משלבת תקשוב
  • המשך התנסות בהוראה בשילוב תקשוב בשנה ג'
  • גישה מסלולית
 
 
 
 
 
מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?