הכשרת מורים כפראקטיקה בלתי-אפשרית : דיון בשלושה פרדוקסים השזורים בהוראה

מ. אפשטיין ינאי ( 2012 ) . "הכשרת מורים כפראקטיקה בלתי-אפשרית : דיון בשלושה פרדוקסים השזורים בהוראה", הכינוס הבינלאומי מאה שנים של מחקר וחדשנות בחינוך, הכשרת מורים וחינוך מוזיקלי ( מכללת לוינסקי דצמבר 2012 ).

מטרת ההרצאה של ד"ר מילי אפשטיין-ינאי בכינוס הבינלאומי מאה שנים של מחקר וחדשנות בחינוך, הכשרת מורים וחינוך מוזיקלי ( מכללת לוינסקי 2012 ) הייתה לדון בנושא הכשרת המורים  כ"פרקטיקה חברתית" בהקשר של תהליך השינוי המצופה באופן גלוי מהסטודנטים להוראה והן ל"היבט האסתטי" המגולם במעשה ההוראה עצמו . הדיון בשלושה פרדוקסים דיסקורסיביים, המוטמעים בפראקטיקה זו -פרדוקסים של סמכות, של ידע ושל תקשורת – יאפשרו להאיר את הנושא. ד"ר מילי אפשטיין-ינאי הדגישה את חשיבות ההקשבה כחלק מתהליך המוביל לשינוי. היא התייחסה לסוגיה בעזרת שני הקשרים משולבים. האחד קשור לראיית ההוראה כמעשה דיאלוגי היכול לייצר "ידע חדש" עבור הסטודנטים (בלום- קולקה ופלד, ( 1997 ). השני קשור לתפישת ההוראה כמעשה יצירתי ואסתטי המאפשר למעורבים בו "להיתבנות" (מ. אפשטיין ינאי)

תקציר ההרצאה מופיע בטור המידע מצד שמאל ( "חומרים נוספים" )

ראה גם :

מאמרים נוספים של ד"ר מילי אפשטיין ינאי בפורטל מס"ע

הכשרת מורים – האומנם משימה אפשרית?

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?