הכנת מפת מושגים בשילוב מטלה מתוקשבת

יש חשיבות דידקטית וקוגניטיבית להפעלת תלמידים בבניית מפות מושגיות ועוד יותר מכך לבניית מפות מושגיות כחלק מפעילות מתוקשבת באינטרנט. גישה זו נוקטת המורה מוריה כהן בהפעלות המתוקשבות שהיא מכינה לתלמידי ביה"ס היסודי (כיתה ה')  בו היא מלמדת בחיפה.
ברגע שהתלמיד יוצר מפה מושגית בתחילת הפעילות הוא מפתח את היכולת שלו המטא-קוגניטיבית שלו לקשור בין מושגים ולסווג אותם. יש כאן פיתוח מיומנות של תכנון ויצירת אנלוגיות כחלק מעבודת התלמיד באינטרנט (להגיע למשמעות באמצעות הבנת המושגים השזורים בטקסט האינטרנטי, מהכוללני ועד הספציפי ביותר) .  
דוגמא לפעילות מתוקשבת על חנוכיות שהכינה המורה מוריה כהן , כוללת הדרישה למפת מושגים.  
 
 
 
 
מה דעתך?

    אחלה כתבה

    פורסמה ב 04/01/2010 ע״י יצחק
    מה דעתך?