הכיתה המצייצת: טוויטר יכול לסייע ללמידה?
מאת: אביב ברטלה
מילות מפתח:
למידה מקוונת
למידה מתוקשבת
למידה שיתופית מקוונת
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
רשתות חברתיות
שילוב אינטרנט בהוראה
תקשוב בחינוך
מחקר חדש באוניברסיטת תל-אביב טוען שציוצים בטוויטר יכולים לקדם למידה קבוצתית וניהול דיון, גם אם הם מכילים רק 140 תווים. למרות שהמחקר עסק בקשר שבין מורה לתלמידי תיכון, החוקרות סבורות כי הוא יכול לחולל מהפך גם במערכת ההשכלה הגבוהה ואף במקומות עבודה .
מדובר במחקר שערכו החוקרות גלית דוכן וד"ר ענת כהן מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב, הבוחן באיזה אופן ובאיזו מידה המורה והתלמידים מתעלים את הטכנולוגיה של טוויטר לשימוש פדגוגי, כמו מענה על שאלות לימודיות ושיתוף בפרטי מידע. המחקר מראה גם כיצד נעשה בה שימוש לשימוש ארגוני כמו העברת תזכורות והודעות.
לסקירה
ראה גם :
מי צייץ כאן באמצע השיעור?
ציוצים בכיתה - שילוב טוויטר בהוראת אנגלית
-Twitter שבירת קיר הכיתה
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya