היישום החדשני Google Wave- יישומים אפשריים בחינוך

  כפי שבטח שמעתם, לגוגל יש מוצר חדש שנקרא Google Wave המשנה למעשה את הדרך בה ניתן לתקשר על-גבי האינטרנט. Wave הוא יישום מבוסס דפדפן המאחד יכולות דוא"ל, מסרים מידיים, שיתוף קבצים ושיתוף פעולה (collaboration) באופן מהפכני ומתיימר לשנות את האופן בו צדדים שונים מתקשרים וחולקים מידע. בנוסף לגרסה הדפדפנית יש ליישום של  Wave ממשק המאפשר לצרוך מידע מתוך Wave עצמה ולהטמיעו ביישומים חיצוניים.
היישום השיתופי המקוון החדש Google Wave זוכה לכיסוי תקשורתי רב בעולם וגורמים שונים מנסים ליישם אותו גם בחינוך. כך לדוגמא,קבוצת מפתחים באוניברסיטת בן גוריון בנגב ובמכללה בלוס אנג'לס החלו לבחון את היישום כמערכת מקוונת לסטודנטים לתיעוד הרצאות בשיעור ע"י כמה וכמה לומדים משתתפים פעילים המשלימים אחד את השני. ניסוי מקוון זה עדיין בראשיתו אך יש בו פוטנציאל רב ליצירת קהילת שיח פעילה ושיתופית בלימודים גבוהים.   בניגוד ליישומי WIKI  בחינוך יש ביישום החדשני WAVE של גוגל יותר פוטנציאל לשיח מקוון ואינטראקציה בין לומדים , מלבד יכולות עריכת מסמכים משותפות.
 יש גם תחזיות , או יותר נכון הרהורי לב, שיישומי WAVE  ייתפסו בהדרגה את מקומן של פלטפורמות ניהול הלמידה המקוונות הגדולות והמורכבות ( LMS ) ויציעו אינטראקציה יותר בריאה בין הלומדים.
גם מפתחי הפלטפורמות המתוקשבת ללמידה מקוונת החלו לשלב את היישום של Google Wave בכלי השיתופיות שלהם. כך לדוגמא , מערכת הלמידה המקוונת של  Blackboard  מציעה כבר עכשיו אינטגרציה עם היישום של Google Wave.
 
ראה גם :
  1. Wave for Notes - about note taking
  2. Lifehacker – Google Wave 101
  3. Embedding Google Wave into Blackboard - Here is an explanation of how you can embed Google Wave (and some other services like etherpad and mindmeister) into Blackboard
  4. Blackboard Wave Integration - Blackboard demonstrated integration of a wave discussions into Blackboard at EDUCAUSE09. There is a live demo of this if you have a Wave preview account.  Links and screenshots available here.
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya