הטמעה מוצלחת של תקשוב בהוראה ובלמידה : תובנות של מורים
Kelly Walsh
במדינת ווירג'יניה בארה"ב הגיעו למסקנה כי יש ללמוד מניסיונם של מורים שהצליחו להטמיע ולשלב היטב את התקשוב בהוראה ובלמידה . תחנת השידור הציבורית ( מקבילה לטלוויזיה החינוכית בישראל אבל הרבה יותר רלבנטית) לקחה על עצמה את האתגר. הם אספו מידע על מורים מצליחים בתחומי התקשוב החינוכי , תחקרו אותם והעלו את הממצאים והתובנות לשידור ולאתר אינטרנט שהקימו במיוחד לכך. בסקירה הם מציגים את התובנות העיקריות של המורים פורצי הדרך בבתי הספר של וירג'יניה . בין התובנות המועילות של המורים המרואיינים : חפשו כל הזדמנות במצבי הלמידה על מנת לשלב את התקשוב , השתמשו בתקשוב על מנת להעצים את התלמידים ולא בהכרח כדי להעביר עוד מנה של חומרים . נסו לייצור למידת עמיתים סביב התקשוב בכיתה וגם מחוץ לכיתה, תנחו את התלמידים לייצור ולעבד מידע דיגיטאלי ולא רק לצרוך מידע דיגיטאלי. אל תמנעו שימוש ברשתות החברתיות , שלבו אותם במערך ההוראה והלמידה בכיתה. תעודדו יצירת קבוצות למידה בלתי פורמאליות באינטרנט בהם משולבים תלמידי הכיתה.
לסקירה : Technology Integration Secrets of Award Winning Teachers
ראה גם : תובנות של מורים המלמדים בכיתה בסיוע קבוצה סגורה בפייסבוק
מחזה באנגלית מתארח בפייסבוק: בדיקת הישגים ועמדות של תלמידים לגבי לימוד מחזה באנגלית בסביבת הפייסבוק
השפעת תכנית התקשוב הלאומית על השינויים בעבודת המורים
למידה משמעותית 2020 :טכנולוגיה מעצבת משמעות