הוראה מתוקשבת באקדמיה: קיוונים חדשים

בשנים האחרונות מספרם של הסטודנטים המגיעים להרצאות עם טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים וטאבלטים (מחשבי לוח) עולה בהתמדה. בעוד שבזכות כלים אלה סגנון הלמידה השתנה לגמרי, שיטות ההוראה נותרו כשהיו כבר עשרות שנים.

מחקרים רבים מצביעים על היתרונות הפדגוגיים של שימוש בטכנולוגיות בהוראה. הן תורמות ליצירת גיוון בדרכי ההוראה, להגברת העניין והמחויבות ללמידה, לקידום תהליכי ההבנה ורכישת הידע של הלומדים, ולשיפור האינטראקציה בין מרצה לסטודנט ובין הסטודנטים עצמם. בנוסף, שימוש בכלים אלה מאפשר גישה מתמדת למידע ולהתנסות לימודית, ומסייע לתהליך למידה רציף לאורך הסמסטר.

המצגת המובאת להלן ליוותה סדנה בנושא: "שילוב טכנולוגיות וכלים דיגיטליים להעצמת ההוראה והלמידה". הסדנה הונחתה על ידי ד"ר מיכל רמות ויוחאי עופרן במסגרת היחידה להוראה ולמידה של האוניברסיטה העברית.

המצגת מביאה לידי ביטוי את החלק התיאורטי של הסדנה, ומוצגים בה כלים טכנולוגיים לשילוב במהלך ההרצאות וביניהן. באמצעות כלים אלו (הן בסביבת מוודל והן ברשת) ניתן ללמוד כיצד להפעיל את הסטודנטים תוך שימוש בציוד הנמצא ברשותם, ובכך לעודד רמות שונות של ידע וחשיבה.

קישור למצגת

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?