ההשפעות של אימון קבוצתי על הבעיות בשיעורי הבית שנחוו על ידי תלמידי תיכון בעלי מוגבלויות וללא מוגבלויות

Merriman, D., Codding, R. S., Tryon, G. S. & Minami, T. (2016). THE EFFECTS OF GROUP COACHING ON THE HOMEWORK PROBLEMS EXPERIENCED BY SECONDARY STUDENTS WITH AND WITHOUT DISABILITIES. Psychology in the Schools, 53: 457–470.

המחקר על יעילות שיעורי הבית מספק עדות רבה לכך שלשיעורי בית השפעה חיובית על למידה, בייחוד עבור תלמידי תיכון. למרבה הצער, השיעור של השלמת שיעורי בית עקבית של תלמידים, בעלי מוגבלויות וללא מוגבלויות, הוא נמוך.

מחקר זה השתמש במערך בין-קבוצתי (between-group design) כדי לבחון את היעילות הדיפרנציאלית של אימון, התערבות בניהול עצמי, בהשוואה ל"טיפול-כרגיל" המקומי (מרכז שיעורי בית) בשיפור השלמת שיעורי הבית של 50 תלמידים בחטיבת הביניים (כיתות ו' עד ח') בעלי מוגבלויות וללא מוגבלויות עם קשיים ניכרים בשיעורי הבית.

התוצאות הצביעו על כך שגם האימון הקבוצתי וגם מרכז שיעורי הבית ("טיפול-כרגיל"), היו יעילים בהפחתה משמעותית של בעיות בשיעורי בית, ללא אינדיקציה ברורה לכך שהתערבות אחת הייתה, באופן כללי, טובה מהאחרת. אולם, ניתוחים מקדימים מציעים שהתערבויות אלה עשויות להיות יעילות באופן דיפרנציאלי כפונקציה של סטטוס המוגבלות.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

"אני שותף!": חינוך הומניסטי לנחישות עצמית ולסנגור עצמי

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya