הדגמים הנבחרים של סביבות למידה מתוקשבת לשנת 2010 : פורומים מתוקשבים לניהול כיתה

דגמים  הנבחרים לשנת 2010 : פורומים מתוקשבים לניהול כיתה: הפורום הכיתתי של ענת עזרא כבסיס ללמידה מרחוק ותמיכה
כבר כתבנו בעבר על הפורומים הכיתתיים בביה"ס "אמיר" בפתח תקווה, אך עתה רצינו להציג מקרוב את הפורום המתוקשב הכיתתי פורום "הלילכים מדברים" אותו מנחה ומנהלת המורה והמחנכת ענת עזרא. הפורום המקוון מלווה את תלמידי כיתה ה' בביה"ס "אמיר" בצורה רציפה ועקבית לכל אורך שנת הלימודים. הפורום המקוון הפעיל והתוסס משמש  לפעילויות הבאות: לפרסום תכנית שבועית ללמידה לתלמידים, לכתיבת חוויות חיוביות משמחות לצד קשיים בהם התלמידים  נתקלים ומעוניינים לשתף את הכיתה, מסירת הודעות שוטפות כגון: החלמה מהירה, תכנון מפגשים אחה"צ, תכנון מסיבות וכדומה, ניהול רב שיח סביב משימות מתוקשבות בתחומי דעת מגוונים. פרסום תוצרי ביניים, שאילת שאלות, בקשות ומשובים.
ניתוח הפעילויות והדיאלוגים בפורום המתוקשב "הלילכים מדברים" מצביע על רמת רב-שיח כיתתי גבוהה לאורך כל השנה, העלאת תוצרי למידה כגון מצגות, עבודות כתיבה.  התלמידים מדווחים על ההתמודדות שלהם עם משימות מתוקשבות ועם מטלות פרויקט. האינטראקציה  הרציפה בפורום , היא לא רק בין המורה לתלמידים אלא גם בין התלמידים העמיתים לבין עצמם. התלמידים הפנימו את העובדה שהפורום המקוון הכיתתי הוא מרחב הלמידה התומך שלהם וההזדהות שלהם באה לידי ביטויי ברמת האינטראקציה הגבוהה.
ראה גם :
למידת עמיתים מתוקשבת לעידוד קריאה
מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?