האתגרים עבור מורים חדשים באימוץ גישות להוראה המרוכזות בתלמיד

מאת: Ian Sadler

Sadler, Ian . "The challenges for new academics in adopting student-centred approaches to teaching", Studies in Higher Education; Sep2012, Vol. 37 Issue 6, p731-745.


המאמר הנוכחי מספק פרספקטיבה לגבי האתגרים היומיומיים שחוותה קבוצה של אקדמאים חדשים, כאשר הם אימצו גישות להוראה המרוכזות יותר בתלמיד.

שלושה ראיונות מובנים למחצה נערכו במשך שנתיים עם 11 מורים חדשים ממגוון תחומי לימוד ומוסדות להשכלה גבוהה .


הניתוח השתמש בחקר מקרים, יחד עם חיפוש אחר נושאים משותפים, כדי לספק תובנות לגבי ההתפתחות של המורים.

הממצא העיקרי היה שבאמצעות שימוש בגישות המערבות את התלמידים באופן פעיל יותר, המורים תיארו אתגרים הספציפיים לקונטקסטים המקומיים שלהם. בייחוד, שהאידיוסינקרציה של הנושא/תחום הלימודים שנלמד הייתה גורם מפתח.

הממצא השני היה שללא קשר לתפיסת ההוראה שלהם, כל המורים תיארו את האתגרים בתרגום דרך החשיבה הזו לפרקטיקה.

נתונים כאלה מספקים משאב למפתחים אקדמאיים כדי לפתוח בדיאלוג עם  מורים אקדמאים חדשים לגבי האתגרים שהם מתמודדים עמם בהתפתחותם כמורים.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya