האם באמת מישהו מתכוון לקרוא את הטקסט?

ג'יי הורוויץ מפנה את תשומת ליבנו לקורס MOOC מרתק של Coursera בעברית – שירה עברית מודרנית: "בניגוד לרושם שאולי נוצר בעקבות הביקורת שלי כאן כלפי תופעת ה-MOOC, חשוב לי להדגיש שאני בהחלט רואה ערך בקורסים כאלה. אמנם אני מרים גבה לגבי היומרה של הפצת השכלה איכותית לכל העולם, ואני די משוכנע שהנישה שהקורסים האלה ממלאים הרבה יותר מצומצמת, אבל אין לי שום סיבה להתנגד להפצת ידע לכל דורש".

"זאת ועוד: על אף העובדה שלטעמי קורסי ה-MOOC במתכונת של Coursera הם על פי רוב תרגום די תפל של הרצאות פרונטאליות לאמצעי ההפצה ההמוניים שעומדים לרשותנו היום ושאפשר היה לקוות לפיתוחם של תהליכי הוראה/למידה פעילים יותר, גם לקורסים כאלה יש מקום במרחב הלימודי הרחב".

אולם הורוויץ מציין כי "...בנוסף לסרטוני ההרצאות של אריאל הירשפלד בקורס (סרטונים שיתכן שהוכנו על ידי האוניברסיטה העברית ללא השתתפות של Coursera) נמצאים בקורס בערך עשרים קבצי PDF – מאמרים וקבצי שירים שמתלווים להרצאות. כאשר צופים בסרטונים בקורס מתרשמים שמדובר בקורס מושקע. אבל כאשר פותחים את קבצי ה-PDF מתרשמים שבוני הקורס העבירו ערימה של ספרים לפקיד זוטר והנחו אותו להניח אותם על מכונת צילום ולהעביר דפים ו... זהו".

"איכות קבצי הצילומים מעידה על זלזול. אפילו במאמץ פוטושופי קטן אפשר היה לנקות את הצילומים ולשפר את המראה שלהם (שלא לדבר על לסדר אותם כך שהקורא לא יצטרך לסובב כמעט כל קובץ). אני בטוח שמהסכומים הענקיים ש-Coursera גייס אפשר היה להקדיש טיפת כסף למשכורת של מספר שעות עבודה כדי לעצב חוברת קריאה מכובדת".

למאמרון המלא של ג'יי הורוויץ

ראו גם:

היינו זקוקים לקורסי MOOC בשביל זה?

האם ה-MOOC ישבש את עצמו לדעת?

קורסי MOOC :תרגיל בהבנת הנקרא?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya