האזהרה של אחד המומחים הגדולים בעולם לחינוך: מורים שלא ישתנו – יגמרו את הקריירה

דטל, ל' (2020). "האזהרה של אחד המומחים הגדולים בעולם לחינוך: מורים שלא ישתנו - יגמרו את הקריירה". TheMarker

אנדראס שלייכר, מנהל מחלקת החינוך בארגון המדינות המפותחות OECD, הופיע בפורום חינוכי שנערך בדצמבר 2020 ביוזמת חוקר במרכז טאוב ובהשתתפות כ-150 בכירים במערכת החינוך בישראל. שלייכר דיבר על מבחנים, חשיבה ביקורתית ויצירתיות, גודל כיתות, אי שוויון בין תלמידים, הכשרת מורים וריכוזיות במערכת החינוך

 

לכתבה המלאה באתר TheMarker

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא חשיבה יצירתית

 

חשיבה ביקורתית ויצירתית

תלמידים שלא יפתחו יכולות של יצירתיות ולמידה עצמית לא יגיעו לשום מקום

הקניית חשיבה ביקורתית לתלמידים היא הכרח ולא מותרות

תלמידים שהתרגלו להיות צרכנים פסיביים של חינוך לא יצליחו להתקדם

התלמידים חייבים ללמוד איך ללמוד בעצמם ולנווט ללא עזרה בים המידע שהם נחשפים אליו

מורים שיסתפקו רק בהעברת ידע לתלמידים יגמרו את הקריירה

 

מבחנים

זמנם של מבחני הבגרות כפי שהם נערכים כיום חלף

ההפרדה בין לימודים בכיתה לבין בחינה על החומר תסתיים

יש לקוות שהתלמידים בדור הבא לא יידעו מה זה מבחן, כי הם יקבלו פידבק מיידי ושוטף בכיתה

במבחני פיזה הבאים תיבחן הקִרבה של התלמיד למורה

 

גודל הכיתות

מי שמקטין כיתות בלי לשנות את אופי ההוראה והלמידה לא ישיג שיפור באיכות הלמידה

הקטנת הכיתות לא הביאה אפילו לשיפור הקרבה בין מורים לתלמידים: זה לא קורה מעצמו

יש שיעורים שמתאימים למאה תלמידים ואחרים לתלמיד אחד

 

יכולות חברתית ורגשיות

עדיף לפתח את היכולות החברתיות והרגשיות של התלמידים מאשר לאלצם לשנן חומר כמו רובוטים

על המורים לשמש קואוצ'רים, מנטורים ועובדים סוציאליים לתלמידים שלהם

על בתי הספר להיות מוסדות מרכזיים בקהילה שאחראים גם על האושר והרווחה של התלמידים

 

אי שוויון בחינוך

בישראל הפערים בין התלמידים הם הגדולים ביותר בין כל המדינות המפותחות

 

ריכוזיות במערכת החינוך

יש להעביר סמכויות נוספות לרשויות מקומיות, מנהלים ומורים

 

הכשרת מורים

יש לעבור למודל של הכשרה תוך כדי עבודה, באופן חלקי על חשבון התואר במכללות להוראה

כמהלך משלים, בתי הספר יהפכו לסביבת למידה גם עבור מורים

המציאות משתנה במהירות ולכן על המורים להמציא עצמם מחדש כל הזמן וללמוד באופן אקטיבי

 

 

 

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?