גישה מבוססת-כוחות להתפתחות מקצועית של מורים

Rosanne C. Zwart, Fred A.J. Korthagen & Saskia Attema-Noordewier. "A strength-based approach to teacher professional development" Professional Development in Education, Volume 41, Issue 3, 2015, pages 579-596.

מחקר זה, המתבסס על פסיכולוגיה חיובית, תיאוריית ההגדרה העצמית ופרספקטיבה לגבי איכות המורה, בוחן גישה מבוססת-כוחות להתפתחות המקצועית של המורה.

מחקר זה עשה שימוש בשיטה מעורבת של מערך "לפני-אחרי" (pre-test/post-test design) כדי לחקור את התוצאות הנתפסות של הגישה עבור 93 מורים משישה בתי ספר יסודיים בהולנד ואת ההתפתחות של המסוגלות העצמית שלהם, האוטונומיה שלהם, היכולת והשייכות.

התוצאות חשפו עלייה ניכרת מבחינה סטטיסטית ברגשות של אוטונומיה ומסוגלות עצמית בהדרכת אחרים. הצבת הפוטנציאל הקיים של אנשים ומוסדות כנקודת פתיחה עשויה להוות דרך מבטיחה של יצירה (מחדש) של זרימה (Flow) בקרב מורים ובתי ספר.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

׳המחנך הרגשי׳ - מודל לפיתוח יכולות רגשיות בקרב מורים

שילוב יצירתיות בפרקטיקה ובתפיסה העצמית של מורים לגבי זהותם המקצועית

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?