בניית סביבת למידה המתאימה לגישת "למידה מבוססת פרויקטים" – איך עושים את זה?
מאת: לימור ליבוביץ
לימור ליבוביץ מפרסמת סקירה הכוללת שלושה סרטונים הממחישים את כוחה של הסביבה הלימודית: "בסרטון הראשון המורה למתמטיקה סטיב מציג את הבעיה שלו בארגון הכיתה- הכיתה קטנה מדי לשלושים ושישה תלמידים. פשוט אין בכיתה מקום לפעילות הלמידה שהיה רוצה לקיים בה- למידה שיתופית המקדמת משמעות והבנה או למידה מבוססת פרויקטים".
"הרי אנחנו תמיד אומרים שיש קשר הדוק בין התנאים הפיסיים בסביבה לבין הפדגוגיה שנוכל לקיים באותה סביבה. אז מה עושים? במקרה זה- המורה סטיב פגש את המעצבים שסייעו לו לדמיין מחדש את מרחב הלמידה של הכיתה. המטרות שלהם היו קידום חקרנות, יצירתיות ותקשורת בין הלומדים".
בסרטון השני ובסרטון השלישי ניתן לראות כיצד המעצבים מארגנים מחדש את חלל הכיתה ואת השפעת השינוי של החלל הפיסי על התלמידים.
ראו גם:
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya