בחינת התפיסות של מורים לגבי שימוש בלוחות אינטראקטיביים
Hall, J., Chamblee, G. & Slough, S. (2013). An Examination of Interactive Whiteboard Perceptions using the Concerns-Based Adoption Model Stages of Concern and the Apple Classrooms of Tomorrow Model of Instructional Evolution. Journal of Technology and Teacher Education, 21(3), 301-320. Chesapeake, VA: SITE.
שני מורים למתמטיקה בבית ספר תיכון שמשתמשים בלוחות אינטראקטיביים בכיתה רואיינו מדי שנה במשך שלוש שנים לגבי התפיסות שלהם את הטכנולוגיה.
במהלך השנה השלישית, התבקשו שני המורים למלא שאלון Concerns-Based Adoption Model Stages of Concern.
החוקרים השוו בין הנתונים שנאספו מהשאלון ומהראיונות שנערכו עם המורים לתוצאות ממחקר Apple Classrooms of Tomorrow (ACOT), לתוצאות מ"מודל ACOT להערכת למידה" (the ACOT Model of Instructional Evolution) ולעקרונות התכנון של Apple Classrooms of Tomorrow – Today (ACOT2).
הממצאים ממחקר זה מצביעים על כך שלוחות אינטראקטיביים מספקים חלק מאותן תועלות שמספקים המון מחשבים וטכנולוגיות אחרות הזמינים בכיתות ACOT: הנעה מוגברת של התלמידים, הוראה דינמית יותר, ושיתוף פעולה רב יותר מצד המורה.
אולם בשונה מטכנולוגיות ACOT, הלוחות האינטראקטיביים אינם מובילים ליישום של יותר הוראה המבוססת על פרויקטים.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
ראה גם:
היעילות של לוח "חכם" בכיתה – מבט כולל על ממצאי מחקר
לוח אינטראקטיבי כאמצעי האורג בין ישן לחדש
המהפכה השקטה: לוח אינטראקטיבי בבתי הספר כתשתית לפדגוגיה חדשנית במאה ה-21