אתרי שאלות ותשובות כסוגה בתחום ניהול הידע

אחד האתגרים בניהול ידע הוא היכולת להביא לשיתוף הידע בין האנשים. הידע קיים בתוכנו ומסביבנו אבל ידע זה מחולק ומפוצל בין מאות ואלפי גורמים ועל מנת להשתמש בו בצורה מועילה יש לאתר את חלקיקי הידע המעשי ולגבשם כמכלול מובנה (structured).

כבר יובל שנים מדברים מומחי ניהול הידע לדורותיהם על חשיבות השיתופיות בניהול ידע. הם מצביעים על תהליך חליפין של ידע בין אנשים אשר עשוי ליצור ידע חדש או,לעשות שמוש חוזר בידע הקיים בארגון ולמנוע "המצאת הגלגל מחדש".

מדוע שאנשים ישתפו בידע שהשיגו בזיעת אפם לרווחתם ולתועלתם של אחרים?

בארגונים שונים ברחבי העולם התנפצה התיאוריה של שיתופיות בידע בקרקע המציאות, ויש מעט מאד סיפורי הצלחה של ידע שיתופי מהותי שהתפתח והתגבש. אבל בשנים האחרונות הביאה עלייתם המחודשת של אתרי שאלות ותשובות באינטרנט לכך שהחלו להתגבש מרבצי ידע שיתופיים, כאלו שהניעו אנשים בעלי ידע לשתף את מומחיותם. בראש ובראשונה אחראי להצלחה מחודשת זו אתר השאלות והתשובות Quora.

לסקירה המלאה

ראו גם:

השימוש ברשתות חברתיות כדי להפעיל את חוכמת ההמונים בהוראה

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?