אימהות קוראות ומתווכות לילדיהן ספר: עדויות מהמשפחה הערבית על תרומת התיווך לאוריינות הילד הצעיר
ערפאת ספייה חסונה. "אימהות קוראות ומתווכות לילדיהן ספר: עדויות מהמשפחה הערבית על תרומת התיווך לאוריינות הילד הצעיר". תשע"ז, 2017. הוצאת מכון מופ"ת. 161 עמודים.
הספר בוחן את הפעילות של קריאת ספר של הורים לילדיהם בחברה הערבית ולתרומה של פעילות זו להתפתחות הילדים.
הספר מבוסס על מחקר מקיף שהעריך את התהליכים האורייניים המתרחשים במשפחות ערביות ואת משמעותם להתפתחות האוריינות בשפה הערבית. המחקר העריך את המאפיינים החברתיים-כלכליים של משפחתו של הילד ואת הסביבה האוריינית שבה גדל.
לשם כך, נותח האופן שבו אימהות קוראות ומתווכות ספרים לילדיהן בגיל הגן. בנוסף, נבחנה תרומתם של המשתנים השונים לרמת אוריינות הילד בגיל הגן ועם תחילת הלימודים בבית הספר. הספר מתאר בהרחבה את התהליכים האורייניים המתרחשים בעת קריאת ספרים ותיווכם לילדים. תהליכים אלה מסייעים לילדים לגשר בין השפה המדוברת לכתובה, וכך עשויים לחזק את נקודת ההתחלה של הילד בדרך אל האוריינות.