איך מלמדים הוראה טובה?

מקור וקרדיט:
נירה חטיבה. "איך מלמדים הוראה טובה?" , הד החינוך ,  אוקטובר 2010 , ע"ע 76-78 .
 
 
איך להקנות מיומנויות של הוראה מצטיינת?  מאחר ואליזבט גרין גרין מה"ניו יורק טיימס" אינה מתמודדת במאמרה עם שאלה חשובה זו מציעה פרופסור נירה חטיבה שתי הצעות מעשיות המבוססות על ידע של אחרים ושלה:  א. יש להקים מאגר ארצי נגיש של סרטי הדגמה. ב. יש להעניק למורים, במסגרת בית הספר, השתלמויות קבוצתיות וייעוץ אישי ביישום מיומנויות הוראה בכיתה. פרופסור נירה חטיבה מציעה להקים רשות ארצית שתעסוק בצילום שיעורים של מורים מצטיינים וראיונות עמם בכל תחומי התוכן ובכל רמות בית הספר ובהכנת סרטי הדגמה של מיומנויות הוראה של ידע פדגוגי כללי, של ידע פדגוגי של תחום התוכן ושל סוגי הידע האחרים החשובים להוראה טובה. כל הסרטים הללו יעמדו לשימוש המורים בספריית בית הספר ובמוסדות אחרים ובאתר אינטרנט נגיש למורים. הסרטים יהוו גם תשתית להשתלמויות קבוצתיות, רצוי במסגרת בית הספר, שבהן ינתחו ויישמו מיומנויות של הוראה טובה.  עוד מוצע  ע"י פרופסור נירה חטיבה : הקמת מערך של  ייעוץ קבוצתי ואישי: כל בית ספר יעסיק רכז פדגוגי שיהיה אחראי לכל הפעילויות לקידום ההוראה בבית הספר (חטיבה, 2008א). התפקיד כבר קיים אמנם, אך הוא אינו מוגדר ואינו מתוקצב כראוי.

               קישור למאמר המלא
 
 
מה דעתך?

    שלום נירה, אני חוקרת מוח ולאחרונה עוסקת עם עמיתים גם בנסיון לפתח נירו-פדגוגיה. אשמח לשוחח איתך על רעיונות לניתוח סרטים של מורים מצטינים ובדיקה האם הם עובדים על פי קרטריונים שמוכרים כחיוניים ללמידה במוח. badini1@zahav.net.il

    פורסמה ב 09/03/2011 ע״י יעל עדיני
    מה דעתך?