איך וכמה לשלב את הניידים בהוראה?

מקור וקרדיט : הבלוג של אסתי דורון
"אחת השאלות הראשונות שעולות מיד עם ההחלטה על שילוב המחשבים הניידים בהוראה-למידה היא איך ומתי לשלב. האם ליצור מערכת שעות קבועה, לפיה נקבע השימוש במחשבים מראש, ומורה מתכונן לשיעור עם ניידים בהתאם למערכת השעות השבועית או האם לאפשר שילוב ללא "פיקוח" או תכנון מראש, שילוב על פי צרכים ובהתאם למטרות השיעור.
הרצון ליצור מערכת שעות קבועה משרת את כל הצדדים הנוגעים לשינוי: הן את המורים הן את ההורים והן את התלמידים. כשיש יום קבוע בשבוע, ושיעור קבוע בו על המורה לשלב את הניידים לא יכול להיווצר מצב שבו התלמידים סחבו את הניידים לחינם, ולא עשו בו שימוש ולו שעה אחת במהלך כל היום. יום קבוע ושעה קבועה לכל מורה, יוצרים פיקוח ואיזון. פיקוח ואיזון גם להורים החוששים משילוב יתר של המחשבים ומכך שהתלמידים ישכחו לכתוב בכתב יד, וגם לתלמידים שלעיתים מרגישים מוצפים מהדרישות שהלמידה העצמאית באמצעות הניידים דורשת מהם.
אך יחד עם זאת, בזמן האחרון אני מרגישה שיש משהו שיוצר קבעון ונוקשות בקביעה של שעה קבועה במערכת לשילוב הניידים, קבעון המנוגד לתפיסה של השימוש בניידים להוראה פעילה. זה אולי טוב לשלבים הראשונים של כניסה לעבודה באמצעות ניידים, אך אינו נכון ככל שהזמן עובר והתוכנית מתקדמת. שעה קבועה אומרת שבאותה השעה התלמידים עובדים שיעור שלם בניידים, אך בכל שאר ימות השבוע הלמידה במקצוע נשארת כפי שהיתה. שעה קבועה מחייבת תכנון רק של שיעור אחד בשבוע עם הניידים, ויוצרת מלאכותיות וחוסר רצף בשילובם בהוראה. יתרה מזאת, במידה ובדיוק באותה השעה בו היה על המורה לשלב את הניידים בשיעור היתה תקלה טכנית או שינוי מערכת, או טקס, או שיחה - דברים שהם בשגרה בחיי בית הספר, התבטלה השעה ובכך התבטל יום שלם שבו משולב הנייד במערכת, ויצא, שלא בכוונה, באותו היום התלמידים סחבו את המחשב לחינם ולא השתמשו בו. "
 
מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?