מתקוונים לרב-תרבותיות בחינוך: שילוב טכנולוגיה, חינוך ושונות תרבותית במודל TEC

שינפלד, מ', גנאים, א' וחוטר, א' (2025). מתקוונים לרב-תרבותיות בחינוך: שילוב טכנולוגיה, חינוך ושונות תרבותית במודל TEC. תל אביב: מכון מופ"ת

לפני עשרים שנה נבט רעיון נועז: לחבר בין תרבויות בחברה הישראלית באמצעות למידה שיתופית מקוונת. מתוך מציאות של הפרדה ושל חומות חברתיות צמח מרכז TEC כמוקד בין-לאומי חדשני המשלב טכנולוגיה, חינוך ורב-תרבותיות. הספר הנוכחי שוטח את העקרונות ואת התפיסות של המרכז ומתעד את פעילותו, המשתרעת מבתי הספר והמכללות ועד קיום כנסים עולמיים. הוא מציג מחקרים, חקרי מקרה ותובנות על יצירת שיתופי פעולה חוצי גבולות, שפות וזהויות. זהו סיפור על חזון שהפך בהדרגה למודל מוכח לשינוי חברתי.

לרכישת עותק מקוון או מודפס של הספר

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא סביבה רב תרבותית

הספר הוא מדריך מעשי לעתיד שבו הטכנולוגיה משרתת את האנושות ומחברת בין תרבויות. הוא מיועד למורים, למנהלים, למרצים, למובילי פדגוגיה דיגיטלית, להורים ולכל אלו שמאמינים בבניית חברה טובה יותר בעידן המידע והבינה המלאכותית. בעידן זה מוטל עלינו כמחנכים

וכחוקרים לעצב ולגייס סביבות טכנולוגיה מתקדמות שיאפשרו חינוך ערכי, בניית קשרים אנושיים ורב-תרבותיים ופיתוח למידה משמעותית ללומדים ולחברה. למסע זה חברו מרצים ומרצות, חוקרים וחוקרות שהאמינו בדרך וכתבו על עבודתם ועל מחקריהם, כשהם יוצרים מכלול של ידע וניסיון המשקף את עושר הפרקטיקה החינוכית, הטכנולוגית והרב-תרבותית.

מרכז TEC נמצא במכון מופ"ת ופועל בקרב עשרות מוסדות להכשרת מורים בישראל ובעולם tec@macam.ac.il

פרופ' מירי שינפלד, ד"ר אסמאא גנאים וד"ר איליין חוטר, המייצגות תרבויות שונות, הן מייסדות של מרכז TEC. הן חוקרות ופעילות בשדה החינוך וזוכות פרסי הוקרה בין-לאומיים וכן פרסי חינוך מטעם נשיא המדינה ומשרד החינוך. האופן הייחודי שבו הן משלבות מחקר, הוראה ויזמות חינוכית הופך אותן לדוגמה חיה לאפשרות של שותפות בין-תרבותית ובניית גשרים אמיתיים בין אנשים.

"קשה לחשוב על ספר הולם יותר לעת הזאת מהספר הנוכחי, הכולל מבחר דוגמאות מהעבודה המופלאה שנעשית במרכז TEC בישראל. במוקד מצויים אומנם השימושים החדשניים בטכנולוגיה בלמידה, בבתי הספר ובמוסדות להשכלה גבוהה, אולם חשוב לא פחות האופן שבו הטכנולוגיה מאפשרת להפגיש בין ערבים ויהודים הן במרשתת והן פנים אל פנים. הספר מראה כיצד שימושים חדשניים בטכנולוגיה יוצרים מרחבים לשיח בין קבוצות של צעירים שסביר להניח שלא היו נפגשים בדרך אחרת. יהיו אשר יהיו דעותיכם לגבי המצב הפוליטי באזור, אין חולק על חשיבות הדיאלוג והלמידה השיתופית המתוארים ברבים מהפרקים. אני מקווה שהדרך המקורית שבה הטכנולוגיה יכולה לשנות את פני הלמידה ולחבר בין אנשים, תשמש לקוראים כמקור השראה. זהו ספר על תקווה ומסירות – שני עמודי תווך של חינוך במיטבו".

פרופ' רוג'ר אוסטין,

אוניברסיטת אלסטר, צפון אירלנד

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya