השראה ותהליכי למידה
"מרגע שיש לנו מיומנויות בסיסיות אנחנו מתחילים את שלב הלמידה האמיתי, זה השלב בו אנחנו לומדים מאחרים, מאלה שנוטעים בנו השראה.
השראה היא כלי לימוד משמעותי בעיצוב האישיות שלנו, השראה המובילה להשפעה.
ההשראה באה מהורה מרתק, מחבר מעניין, ממורה מדהים, מסופר או בימאי, ממוזיקאי או איש עם ניסיון חיים עשיר ומעניין.
אנחנו מקבצים השראות כל ימי חיינו ולעיתים אנחנו מעתיקים את התנהגות האדם שיצר לנו השראה.
בשלב הבא אנחנו חושבים על ההשראות ויוצרים תובנות, ההשראה היא חיצונית והתובנה היא פנימית.
השילוב בין ההשראה לתובנה מבעיר את השאיפה ללמוד, להתאמן ולהטמיע הישג דומה.
השאיפה, במצבים הנכונים יכולה לייצר תשוקה אך במקרה של חסמים כבדים שהוטמעו לאורך השנים התשוקה הופכת לתסכול.
תסכול לאורך זמן יכול להשפיע על מצב הרוח שלנו, על האנרגיה, על ההתנהגות ועל יחסי האנוש שלנו.
כשאדם לוקח את ההשראה, הופך אותה לשאיפה ומתגבר על חסמי ההתפתחות "...
למאמרון המלא של עופר ברייר
ראה גם : ד"ר יורם הרפז , הוראה מעוררת השראה ( מאמר מומלץ מאד) .