חשיבה דיגיטאלית – האתגר הגדול של עיצוב סביבה שמישה למשתמש הנאיבי
מאת: יורם עשת
מילות מפתח:
אינטרנט
חשיבה
חשיבה ביקורתית
למידה מקוונת
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
מקור: ההרצאה היא למעשה חשיפה ראשונה של מחקר המשך שנערך לפני כ-3 שנים, וכותרתו "לשרוד בסייברספייס: מיומנויות חשיבה בעידן הדיגיטלי " (קישור להקלטה) באתר איגוד האינטרנט ניתן לקרוא את ההרצאה.
פרופסור עשת פירט 6 מיומנויות קוגניטיביות שמפעילים המשתמשים:
חשיבה צילומית
· חשיבת שעתוק
· חשיבה מסתעפת
· חשיבת מידע
· חשיבה חברתית-רגשית
· חשיבת זמן אמת
המשמעות העיקרית של המחקר היא בבדיקה של 3 קבוצות גיל: נוער, צעירים ומבוגרים, ובחינת ההתפתחות דרכי החשיבה שלהם לאורך השנים. הרצאה זו משמשת כנקודת מוצא להבנת התפקוד של משתמשים בסביבה דיגיטאלית וביכולת שלהם ללמוד בסביבה זו. השורה התחתונה של המחקר – חשיפה רבה לאינטרנט אינה מסייעת לחשיבה ביקורתית אם הנחשף לא רכש לפני כן כלים לכך.
פרופ' עשת יציג את המחקר במלואו בכנס צ'ייס השנתי למחקרי טכנולוגיותלמידה - 2008.
תודה לשרון גרינברג על הדיווח מיום השימושיות הבינלאומי שנערך ב-8 בנובמבר בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya