מעגלי ספרות ב-iPad

iPad Literature Circles


"מעגלי ספרות" (Literature Circles) הם מודל של למידה, שבאמצעותו התלמידים לוקחים אחריות על בחירת הספרים שיקראו, ניהול קבוצות הדיון, הקצאת תפקידים לחקירה מצד התלמידים, והבניית פרשנויות בעלות משמעות של הטקסט כלומדים בקהילה. התהליך יאפשר מעורבות של תלמידים בהזדמנויות אינספור של חשיבה ביקורתית ושיתוף פעולה.

עריכת מעגלי ספרות באמצעות מכשירים ניידים כמו iPad , מספקת לא רק גישה מיידית למגוון רב של ספרים, אלא גם למראי מקום, כלי מחקר, מפות אינטראקטיביות, וכמות גדולה של יצירה ושל אפליקציות דינמיות.

בתוך המכשיר הזה, התלמידים יכולים לבדוק במהירות את המשמעות של המילה, להפעיל בדיקת רקע מהירה לגבי אירוע היסטורי, או לבטא את הבנתם לגבי הטקסט בעזרת טווח רחב של אפליקציות מולטימדיה. המורים יכולים כעת להבחין בקלות בתהליכים שבהם התלמידים יכולים להשתמש כדי להפגין את הבנתם.

קיימות דרכים רבות שבעזרתן המורים יכולים לארגן את מעגלי הספרות ולסייע בהם. המקור העיקרי לתוכן עבור אתר זה הוא ספרו של הארווי דניאל (Harvey Daniel): Literature Circles: Voice and Choice in the Student Centered Classroom ". הכוונה של המחבר היא לקשר את המחקר של דניאל למודל של מעגל הספרות המשתמש באפליקציה של ספרים אלקטרוניים. המחבר מתאר כיצד כל אחד מהתפקידים של הקוראים שלו קשור לאפליקציות מסוימות, מפגין כיצד להבחין בין התהליך של ייצור ודן באפשרויות עבור יומן תגובה (Response Journal) של הקורא הדיגיטלי.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya