הערכת עמיתים מקוונת: השפעות על המשוב הקוגניטיבי והאפקטיבי
Lu, Jingyan. Law, Nancy. Online peer assessment: effects of cognitive and affective feedback, .Instructional Science 40. 2 (Mar 2012): 257-275.
מחקר זה מדווח על ההשפעות של הערכת עמיתים מקוונת, בצורה של דירוג עמיתים ומשוב עמיתים, על הלמידה של התלמידים.
במחקר השתתפו 181 תלמידי תיכון העוסקים בהערכת עמיתים באמצעות מערכת מקוונת – iLap.
מספר ההתנסויות בקבלת ציון ובנתינת ציון נבדק, ומשוב העמיתים קודד על פי ממדים קוגניטיביים ואפקטיביים שונים. ההשפעות של המעריכים והמוערכים , נותחו באמצעות רגרסיה מרובה.
תוצאות המחקר מראות כי למתן הערכות של לומדים בצורת משוב המזהה בעיות ומציע פתרונות , היה מנבא משמעותי של הביצועים של המעריכים עצמם, וכי משוב אפקטיבי חיובי קשור לביצועי המוערכים. עם זאת , לדירוג התנהגות עמיתים לא היה מנבא משמעותי של ביצועי הפרויקט.
מחקר זה מסביר את היתרונות של הערכת עמיתים מקוונת בכלל, ומדגיש את החשיבות של סוגים שונים של משוב. בנוסף תוצאות המחקר ,מעמיקים את הבנתנו ,כיצד הערכת עמיתים משפיעה על גורמים שונים המעורבים בתהליך.