האם להשתמש בבלוג כאמצעי עיקרי ליצירת סביבת פורטפוליו דיגיטאלי בכיתה ?

מאת: Mark Gleeson

הפער הבולט בין רמת התקשוב החינוכי בבתי הספר באוסטרליה לבין בתי הספר בישראל ובעולם היא עובדה אותה הזכרנו כמה פעמים בפורטל מס"ע.

מארק גליסון , מורה מתוקשב בביה"ס יסודי באוסטרליה הוא אחד הביטויים לרמה הגבוהה והמעמיקה של תהליכי התקשוב בבתי הספר באוסטרליה. בבלוג שלו הוא סוקר התנסויות שלו כמורה מתוקשב בביה"ס באוסטרליה ודרכי ההוראה האקטיביות בהן הוא נוקט . ראוי גם לקרוא את המאמר שלו על שילוב רשת חברתית חינוכית בשם Edmodo, בכיתת הלימוד.

בפוסט האחרון שלו מ10 ביולי 2012 הוא סוקר את חשיבות הפעלת פורטפוליו דיגיטאלי כסביבה לימודית צומחת בכיתה. הוא מציג את ההתלבטויות שלו האם להשתמש בבלוג כאמצעי עיקרי ליצירת סביבת פורטפוליו דיגיטאלי בכיתה עבור התלמידים. הוא מונה את היתרונות והחסרונות של בלוגים כסביבה פעילה ומתמשכת ליצירת הפורטפוליו בכיתה. בין הטיעונים המרכזיים בעד : הבלוג כסביבת אינטרנטית לניהול תוכן מאפשרת לתלמיד להמשיך לעבוד מהבית ולערוך כל הזמן את התכנים והחומרים , כאשר הוא יכול גם להיעזר בהורים בבית. שיקול נוסף בעד הבלוג : מדובר בכלי מתוקשב שיוצר מוטיבציה גדולה יותר לכתיבה  אצל התלמידים כי הוא פונה לקהל קוראים רחב יותר מאשר רק המורה ותלמידי הכיתה. בין החסרונות : עקומת הלמידה של התלמידים בשימוש במערכת בלוגים היא גבוהה יותר מאשר כלים מתוקשבים אחרים להפקת פורטפוליו דיגיטאלי.

מעניין גם לקרוא את התגובות לפוסט ע"י מורים באוסטרליה וברחבי העולם שהתנסו בהתלבטות דומה לגבי שימוש בפלטפורמת בלוגים כאמצעי לפורטפוליו דיגיטאלי בביה"ס יסודי .

לפוסט של מארק גליסון
 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya